Avatar billede pink-bear Nybegynder
17. oktober 2003 - 08:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Er min cpu brændt af?

Det startede alt sammen med at jeg havde bestilt en barton 2500 og et ecs bundkort. Vi satte det i og kom ind i bios. Der kunne vi så konstatere at cpu'en var oppe og runde 110 grader. Pludselig slukkede den. Vi prøvede at tænde den lidt senere. Den ville gerne tænde osv men der stod bare no signal på skærmen. Så købte jeg et nyt bundkort (Soltek...) men nøjagtig det samme skete her. Intet billede. Jeg vil jo så mene at det er min barton der er brændt af. Det er jo ikke lige normalt at en cpu kan holde til 110 grader.
Spørgsmål:

1: Kan en computer tænde uden cpu???
1½: Hvis den kan, hvad viser skærmen så? Altså er der bare sort skærm ligesom i mit tilfælde?
Avatar billede bufferzone Praktikant
17. oktober 2003 - 08:21 #1
Du kan tænde den, men der sker intet, Bios vil melde at cpu mangler
Avatar billede pink-bear Nybegynder
17. oktober 2003 - 08:25 #2
Nå, men min computer vil slet ikke gå ind i bios! Vi har prøvet med nyt gfx, psu, ram.
Avatar billede jpvj Nybegynder
17. oktober 2003 - 08:31 #3
Din CPU er brændt af.

Din CPU cooler har formodendlig ikke været monteret korrekt.

Nej du kan ikke "gå ind i BIOS" - du kan gå ind i CMOS/BIOS setup. BIOS vil ganske rigtigt melde at CPU'en mangler - dette vil den gøre vha. POST fejlkoderne, der er en række bib i højttaleren.
Avatar billede pink-bear Nybegynder
17. oktober 2003 - 08:34 #4
Så det er altså meget "normalt" det der er sket for mig?