Avatar billede carsten78 Nybegynder
16. oktober 2003 - 22:50 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Skærm sort hvid

Hej
kan i hjælpe mig.
min skærm er pludselig blevet sort hvid. Er den ved at stå af ???
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2003 - 22:53 #1
det kunne godt lyde sådan :o)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. oktober 2003 - 23:00 #2
Kan du ikke indstille dig ud af problemet ?
Avatar billede carsten78 Nybegynder
16. oktober 2003 - 23:15 #3
nej. indstillingerne står til 32 bit farver.
har tjekket kabler.
Det her er måske et dumt spørgsmål: kan det være en virus
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. oktober 2003 - 23:32 #4
Jo, men der er jo flere indstillinger end dem.
Prøv at højre-klikke et tomt sted på din skærm - vælg egenskaber - vælg fanebladet indstillinger - tryk på knappen avanceret - og alt afhængigt af grafikkort, kan du måske foretage nogle justeringer her.

Jeg bruger selv et Geforce 4 TI 4200 og der er masser af valg muligheder.

Derudover kan du sikkert også foretage justeringer dirrekte på din skærm.

Vil intet af dette gi' farver på skærmen igen, - så er det meget sansynligt, at enten dit grafikkort eller din skærm er stået af.

Inden du nu smider det hele væk, bør du måske forsøge at låne noget andet af en kammerat, for på den måde at lave fejlsøgning.

Held og lykke - :o)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
16. oktober 2003 - 23:36 #5
Ja - det kan måske være virus -

En god side med masser af guf, til den som ikke finder sig i, at blive "beluret" eller få virus -

http://www.spywarefri.dk

Dette program renser din pc for Spyware -

http://spybot.eon.net.au/index.php?lang=en&page=download

Her kan du "online-tjekke" din pc for virus -

http://housecall.trendmicro.com/
Avatar billede carsten78 Nybegynder
17. oktober 2003 - 13:58 #6
Tak. jeg vil lige kører de programmer igennem. Har dog både spybot adaware og avast. Men kører dem igennem aligevel.
Det mystiske er nemlig at skærmen er i farverne indtil et vist tidspunkt inde opstarten (efter skrivetbordet kan ses, mens baggrundsprogrammerne loader).
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:04 #7
Kommer i tanke om et lign. problem jeg kender til - (tror dog ikke det er det der er galt hos dig)

En skærm et sted i dette land, skal ind i mellem ha' et ordentligt dask på den ene side, for at kunne vise farver. Når/hvis de forsvinder igen, så får den bare endnu et gok :o)

Den virker stadig -
Avatar billede carsten78 Nybegynder
17. oktober 2003 - 16:37 #8
hmmm, har stadig ikke luret den. Da min browser pludselig frøs, blev den delvist i farver. MYSTISK
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:05 #9
Prøv at opdatere dine bundkort og grafikdrivere - det skader aldrig :o)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:06 #10
Prøv evt. en skærmopløsning eller ændre "bit"
Avatar billede carsten78 Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:48 #11
hey det virkede.
Avatar billede carsten78 Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:50 #12
Jeg fik opdateret mit grafikkort. Kunne ikke finde ud af hvilket bundkort jeg havde. Men hvad, det behøver ikke blive opdateret, jeg skal aligevel snart have en ny computer :0)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:51 #13
Det var da godt :o - men hvad var det så der virkede ?
Tak for point
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:51 #14
ok
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2003 - 17:53 #15
For at finde ud af hvilket bundkort der sidder i din maskine -

Hent dette lille program, som du pakker ud et eller andet sted på din HDD, (jeg ville vælge skrivebordet) hvorefter du gemmer den udpakkede mappe hvor du finder det passende. (hos mig - C:\Programmer) Opret evt. en genvej til .exe-filen i mappen, som du placerer på dit skrivebord. Programmet er i stand til, at fortælle dig næsten alt om din pc.

http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32
Avatar billede carsten78 Nybegynder
17. oktober 2003 - 18:20 #16
Altså før jeg opdaterede grafikkortet, kunne jeg få det til at give farver ved en indstilling på 256 farver. Så opdaterede jeg grafikkortet, og nu er det vist helt normalt igen.
Så det var faktisk meget nemt. Dog synes jeg der er pænt mystisk. Jeg har ikke installeret noget nyt (program eller hardware), og de drivers der var til grafikkortet var de samme som da jeg fik computeren (ikke fra ny).

Nå, men ihvertflad, tak, selvom jeg nok selv burde have overvejet muligheden.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
17. oktober 2003 - 18:22 #17
Det var så lidt - Anytime ;o)