Avatar billede kongedam Nybegynder
16. oktober 2003 - 21:00 Der er 1 løsning

Indesign (tabeller)

Jeg har et problem med tabeller.
Det bliver svært at forklare, men jeg gør et forsøg

Jeg har oprettet en side med 2 spalter, hver spalte har 4 rækker.

Første sider er linket til næste side osv., dvs. at hvis jeg insætter en række et eller andet sted, så rykker alle rækker.

Problemet er bare at det ikke rigtigt virker, det er som om at den deler det hele op i flere tabeller, også opstår der et lille mellemrum mellem de forskellige tabeller.

Kan man fjerne det mellemrum?

Jeg kan tænke mig at dette mellemrum også opstår hvis man sætter 2 tabeller under hinanden...

Mvh
Michael
Avatar billede kongedam Nybegynder
21. oktober 2003 - 13:44 #1
You can only merge them by copy and paste.

Do this:

1. Count the rows in the second table.
2. Select the last row of the first table.
3. Add the number of rows needed to accommodate the second table.
4. Select the whole of the first table.
5. Cut. (You might want to copy first to make sure it works before you consign your table to the clipboard.)
6. Select the new, empty rows you just added to the first table.
7. Paste.

OR

This can be done tru the table properties.
Select the second table (the one from wich you want to remove the spacebefore)
Choose "Table" (from the line where also file and edit and stuff resides)
Next choose Table options > Table setup.
At the bottom of the screen now showing you can set the space before (and space after.)
Set the space before to 0 mm

The top border can be removed by selecting the whole row and setting the stoke of the top border to 0 in the stokes pallete.