Avatar billede roughneck Nybegynder
03. januar 2001 - 23:53 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

USB/COM PORT

JEG HAR EN SATKORT BRÆNDER DER ER SPÆNDT TIL COM2 PORTEN, MENS MIT ISDN MODEM ER SPÆNDT TIL EN USB PORT.PROBLEMET ER AT JEG KAN SE PÅ MODEMET AT BRÆNDERPROGRAMMET SØGER EFTER BRÆNDEREN PÅ USB PORTEN,MEN DEN SKAL SØGE PÅ COM PORTEN FOR AT FÅ KONTAKT MED BRÆNDEREN

JEG GIVER 100 POINT TIL RIGTIGT SVAR
Avatar billede cstern Nybegynder
04. januar 2001 - 00:03 #1
Den PIC kort programmer du har, hvad er det for en type og hvad for et program benytter du? Hvis det er en millenium brænder kan du bruge millenium programmet hvor du selv vælger hvilken port du skal bruge.
Avatar billede teknik Juniormester
04. januar 2001 - 00:23 #2
Du anvender muligvis en \"delt\" irq for com/USB
Prøv at flytte PIC-brænderen til COM2 (hvis den sidder på com1) eller omvendt
bruger du \"Keymaster\", (bruges ofte til Milennium brænderen, så skal du også rette porten deri)

mvh :-)
Teknik
Avatar billede cstern Nybegynder
04. januar 2001 - 00:29 #3
teknik - jo det var selvfølgelig Keymaster jeg mente...
Det er ikke sandsynligt at COM2 (IRQ3) deles med USB, da COM portene kræver eneret over IRQ linien. Så skal han da selv have rodet med at installere/fjerne/installere COM porte... Men OK, det er da en mulighed.

roughneck - Forresten: Dit ISDN modem sidder vel KUN forbundet med USB - du har ikke et serielt kabel mellem PC og modem også?

(i øvrigt skrev han jo den sad på COM2... (just teasing))
Avatar billede teknik Juniormester
04. januar 2001 - 00:52 #4
>>cstern...ok den med \"konflikt\" er \"langt ude\"  ...men den er der .....
-burde have Fanget \"COM2\"... - pokkers... ;-(

....Den med \"to kabler\" til modem er vist også en smule langt ude,
men jeg så det faktisk i \"praksis\" for 2-3 uger siden... ;-)
Avatar billede cstern Nybegynder
04. januar 2001 - 00:54 #5
(ja, man skal se meget før øjnene triller ud - eller var det noget med ørerne? .-) )
Avatar billede roughneck Nybegynder
04. januar 2001 - 01:13 #6
pic brænderen hedder MP2000intern, den er samme størelse som et floppy drev. programmet hedder også mp2000,jeg har prøvet med com1 med samme resultat, når jeg starter programmet så står det bare fast. jeg har ikke rodet med noget ,og der er kun et usb kabel til modemet....
computeren er helt ny og programmet virkede på den gamle,men der var der selfølgelig heller ikke nogle usb porte på
Avatar billede roughneck Nybegynder
04. januar 2001 - 01:27 #7
jeg har fundet ud af det, jeg prøvede at starte programmet mens modemet var optaget, så kunne den finde com2 men tak for forsøget
Avatar billede teknik Juniormester
04. januar 2001 - 01:50 #8
ok...for at lukke spm. skal du lave et svar og så acceptere, ikke afvise.
Avatar billede roughneck Nybegynder
04. januar 2001 - 13:49 #9
undskyld,,,, jeg er ny bruger så jeg skal lige finde ud ad det, men tak for hjælpen