Avatar billede flummer Nybegynder
03. januar 2001 - 23:35 Der er 32 kommentarer

Et VOTE system hvor brugeren kan uploade sit eget billede

Er der nogle som kender eller har et script hvor at folk kan uploade deres eget billede og på den måde kan folk så stemme på det fra min side.
jeg har ledt over det hele og syntes ikke jeg har fundet lige nøjagtig det jeg skal bruge.
det må enten være i ASP eller cgi-perl hvis det findes.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
03. januar 2001 - 23:37 #1
det koster $$$$
Avatar billede janus007 Nybegynder
04. januar 2001 - 11:33 #2
Jeg kan lave et udmærket et :O)

Men det koster danske kroner !

feel free to contact me !

Avatar billede chris2k Nybegynder
04. januar 2001 - 11:58 #3
Jeg vil da gerne hjælpe med at lave det gratis. Nu vil jeg lige sige, at jeg syntes det er slapt at kopiere fra andre. Jeg syntes det tæller meget at man kan sige at man har lavet det selv.

Den løsning du leder efter, skal lagre data i 2 dele. En database, og billederne. Først skal brugerinformationerne ligge i databasen, som så ved hvilket billede der skal bruges.

Så skal du have fat i nogle upload scripts osv.

Men hvis det kun er ét billede kan det nok ikke betale sig at lave databaser til det. Kun til selve vote systemet.

Kontakt mig hvis du vil vide mere.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
04. januar 2001 - 12:04 #4
chris2k -> Det han er ude efter et et system som på hot.chart.dk tror jeg
Avatar billede chris2k Nybegynder
04. januar 2001 - 12:15 #5
I så fald, skal han op med en MASSE pænge

for det bliver dyrt. Det har sikkert kostet et par millioner at udvikle
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
04. januar 2001 - 12:23 #6
chris2k -> hehe, det tror jeg nu ikke!
Men han skal da af med penge hvis han vil have det!
Avatar billede doeleman Nybegynder
04. januar 2001 - 12:58 #7
Chart har iøvrigt kopieret ideen fra http://www.amihotornot.com

chris2k -> \"Et par millioner at udvikle\"???? Hvad tænker du på ?
Mit gæt ville være ca. 20-30.000 kr.
Avatar billede chris2k Nybegynder
04. januar 2001 - 13:17 #8

Hvor mange folk tror du der arbejder på det? Skal vi sige en 5 stykker... De skal allesammen have 50.000 om måneden...så kan du selv gange op.

Men det er sgu da også ligemeget. Jeg syntes det er lidt væk fra spørgsmålet det her.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
04. januar 2001 - 13:21 #9
chris2k -> Tror faktisk godt jeg kunne lave et system like chart´s hot or not ting!
Avatar billede chris2k Nybegynder
04. januar 2001 - 16:07 #10
Det er meget sværre end det ser ud til.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
04. januar 2001 - 17:21 #11
chris2k -> Tror jeg nu ikke!
Avatar billede chris2k Nybegynder
04. januar 2001 - 17:30 #12
Du er da meget velkommen til at gøre det.
Avatar billede doeleman Nybegynder
04. januar 2001 - 17:38 #13
chris2k >>
Jeg vil da også mene, at jeg kunne lave det på under en uge...
Avatar billede chris2k Nybegynder
04. januar 2001 - 17:42 #14
jammen så gør det. Lav en kopi af chart.dk.

så skal vi nok klappe af jer.
Avatar billede klas Juniormester
04. januar 2001 - 18:00 #15
heeh . . hvorfor tror i det skal det koste så meget at lave . .det er da et simpelt vote system, hvor der blot er et lille upload script med ?
Avatar billede chris2k Nybegynder
04. januar 2001 - 18:31 #16
Det var ikkedet vi snakkede om. Vi skakker om en kopi af chart.dk.
Avatar billede klas Juniormester
04. januar 2001 - 18:45 #17
ok  . . Det er ikke helt så simpelt :)
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
04. januar 2001 - 19:24 #18
chris2k -> Det er stadigvæk simpelt!
Der skal laves
Vote system (simpelt)
upload af billed
login tingeling (simpelt)
Avatar billede chris2k Nybegynder
04. januar 2001 - 20:55 #19
Ja, også skal vi have lavet en stabil løsning til selve vote funktionen, hvilket chart.dk har haft store problemmer med.

MySQL databaser osv.

Men det er også ligemeget. Kan vi lukke den her diskution om ingen ting?
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
04. januar 2001 - 20:59 #20
ja giv os vores point *G*
Avatar billede klas Juniormester
04. januar 2001 - 21:00 #21
Er der ingen der kan hjælpe ham med opgaven ?
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
04. januar 2001 - 21:05 #22
klas > ikke for 180 point
Avatar billede chris2k Nybegynder
04. januar 2001 - 21:40 #23
Enig
Avatar billede janus007 Nybegynder
05. januar 2001 - 14:23 #24
chris2k kan du kopiere asp fra andre??

I så fald er jeg gået glip af noget :O)

Avatar billede chris2k Nybegynder
05. januar 2001 - 14:26 #25
Øhh? Hvad mener du? Hvorfor skulle jeg kunne det?

Og selfølgelig kan du det, men da ikke fra klient siden af webserveren
Avatar billede klas Juniormester
05. januar 2001 - 18:10 #26
Nu har jeg set sådan et system omkring 6 steder - De ligner alle hinanden alt for godt til at de er lavet af forskellige firmaer . .Der må være et færdigt script et sted . .nogle der kan finde det ?
Avatar billede chris2k Nybegynder
05. januar 2001 - 19:21 #27
Hvorfor ikke bare selv lave det? Så svært er det sgu da hellerikke
Avatar billede klas Juniormester
05. januar 2001 - 19:36 #28
Det var mig der henviste Flummer til eksperten da der plejer at være folk til at hjælpe herinde - Jeg har ikke selv lavet det da jeg ikke har tid lige nu . .  men jeg skal lave et senere.
Avatar billede flummer Nybegynder
05. januar 2001 - 20:41 #29
Takker Klas.
Som jeg fotalte dig før er jeg ikke den hårdeste mand i ASP, men håber da at den betaling jeg har sendt dig kan bruges indtil nu.
ellers ligger der 8 ekstra klar :-)
Avatar billede dudesicko Novice
11. februar 2001 - 07:43 #30
hej får i sådan et system bikset sammen er i da velkommen til at sende mig den også :)
martin@mor-far.dk
Avatar billede klas Juniormester
16. februar 2001 - 16:32 #32
Der er ikke et eneste af de links der henvider til sådanne et system ?