Avatar billede puppetmaster Nybegynder
16. oktober 2003 - 15:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Brug af stregkodescanner

I firmaet har vi brug for en stregkodescanner, men da jeg ingen erfaring har med dem, ville jeg se om der er nogen på eksperten der har.
Hvis man køber en trådløs, håndholdt scanner, er der så 2 knapper på, en som scanner genstanden ind og en som scanner ud? (dvs. en som registrerer at genstanden skal PÅ lageret og en som gør det modsatte)
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
16. oktober 2003 - 15:03 #1
scanneren skal bruges sammen med Microsoft Access XP (og senere Microsoft SQL Server 2000)
Avatar billede nasneja Nybegynder
16. oktober 2003 - 15:11 #2
altså de scanner jeg kender til har alle virket som et tastatur, den aflæser stregkoden og omsætter den til tal. Så er det på til selve software programmet at finde ud af hvad den vil med de 'tal'...
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
16. oktober 2003 - 15:38 #3
Hmm...dvs. man altså ikke umiddelbart kan se om en given var er scannet ind eller ud? (Hvis man f.eks. scanner en vare og lige bagefter scanner den igen, for at scanne den ud fra lageret, vil det bare stå som 2 * GivenStregkode, ikke om det er 1 ind, 1 ud eller 2 ind, 0 ud eller 0 ind, 2 ud?) :(
Avatar billede nasneja Nybegynder
16. oktober 2003 - 16:54 #4
det vil kræve to stregkoder et software til at håndtere den slags.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
31. oktober 2003 - 09:06 #5
smid et svar, nasneja, for du har ret.
Avatar billede puppetmaster Nybegynder
07. april 2004 - 10:37 #6
Lukker igen