Avatar billede hamsternator Nybegynder
16. oktober 2003 - 12:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

netværk + internet nede på 1 pc efter win update

Sidder med 2 winXP på hub med ADSL gennem router.
Begge pc'er er sat til automatisk at hente adresser og DNS.

Efter at have kørt windows update i går på min kones pc, kan den efter genstarten ikke længere komme på netværket (Bill Gates ER ond!).
Den sender, men modtager ikke.

Går ud fra, at sikkerhedsopdateringen har sat eet eller andet op, som hindrer adgang... kan bare ikke regne ud hvad.
Har været igennem spørgsmål/svar her i forummet (bl.a. Riversen.dk trådene), men intet har hjulpet so far.
Den "døde" pc vil hele tiden lave automatisk subnetmask adresse 255.255.0.0... kan det have noget med det at gøre?

Håber, nogen kan hjælpe, da jeg ikke er populær hos konen, der er hardcore internet-junkie ;)
Avatar billede kenp Novice
16. oktober 2003 - 12:42 #1
det kan være en af følgende opdateringer som er kommet! den jeg havde problemer med var: 824141 (som jeg skulle fjerne for at min antivirus virkede igen)

men de andre som lige er kommet
823182, 826232, 825119, 828035 (den ene af dem er dog opdatering til mit netkort men kan ikke lige huske hvilket nr. de havde)
Avatar billede hamsternator Nybegynder
16. oktober 2003 - 12:59 #2
Ok... kan jeg så gøre noget ved det, uden at være på nettet?
Avatar billede kenp Novice
16. oktober 2003 - 13:01 #3
ja du kan gå ind under tilføj/fjern programmer og afindstallere dem :) også bagefter prøve at indstallere dem en af gangen til fejlen kommer igen.
Avatar billede kenp Novice
16. oktober 2003 - 13:01 #4
men det skulle ikke undre mig om det ikke hjalp bare at fjerne 824141
Avatar billede hamsternator Nybegynder
16. oktober 2003 - 14:03 #5
Ok - har aldrig lagt mærke til, at windows hotfixes endte der... gik ud fra, at de blev lidt mere integrerede, end som så... takker - prøver det.
Avatar billede hamsternator Nybegynder
16. oktober 2003 - 14:06 #6
Hmmm. 824141 var ikke nok. Dammit. Nå, fjerner hele møget, så. Bah. Håber, det virker.
Avatar billede kenp Novice
16. oktober 2003 - 14:10 #7
det kan der ikke ske noget ved bare fjern 1 afgangen til du rammer den som får det til at virke igen.
Avatar billede hamsternator Nybegynder
17. oktober 2003 - 23:34 #8
Så er jeg langt om længe igennem et ufatteligt antal reboots for at fjerne alle de hotfixes... det var ikke det... spørgsmålet er så, om det kan være på min pc, det sker... er der nogen derude der VED noget, for at afinstallere samtlige hotfixes fra en frisk service pack 1 geninstallation (ca. 36 megs) er IKKE noget, jeg ser frem til med glæde...

Er der andet, det kunne være? Og nej, firewall er ikke slået til...

Pliz? Er ved at blive desperat...
Avatar billede bonet Nybegynder
20. oktober 2003 - 23:52 #9
Hej, har du prøvet at kører ipconfig /release , renew samt en ipconfig /flushdns, registerdns ? Gå i START/KØR og skriv cmd "tryk Enter" skriv først ipconfig / release derefter ipconfig /renew og så fremdeles. Se om det ikke hjælper...
Avatar billede hamsternator Nybegynder
21. oktober 2003 - 11:57 #10
Jeps - det var det første jeg gjorde... men det er ligemeget nu.

I bedste Windows stil virkede alt i går aftes, uden at der var pillet ved noget som helst i mellemtiden... tror bare, den surmulede. Dybt sært. 3 dage nede, og så virker det pludselig - min PC har været på hele tiden, så der er ikke sket ændringer i netværket eller fra udbyderens side. Om man fatter det... nå - jeg er bare glad for, at det virker :)

Tak for forsøgene på hjælp, folkens. Mod Microsofts luner kæmper selv Eksperten forgæves en gang imellem :)

Giv mig lige et svar, så jeg kan dele pointene ud for tålmodige forsøg :)
Avatar billede kenp Novice
21. oktober 2003 - 22:39 #11
.
Avatar billede hamsternator Nybegynder
22. oktober 2003 - 01:15 #12
Takker :)