Avatar billede dydna Nybegynder
16. oktober 2003 - 12:24 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af MaxWebPortal

Hej!
Jeg er igang med at sætte MaxWebPortal op, men får denne fejlmeddelelse, når jeg fortsætter fra site_setup.asp-filen:

Fejltype:
Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
Handlingen skal bruge en opdaterbar forespørgsel.
/forum/inc_functions.asp, line 823

Jeg har ikke pillet ved noget i inc_functions.asp-filen...
Hvad gør jeg galt?
Avatar billede para7 Nybegynder
16. oktober 2003 - 13:15 #1
Har du skriverettighederne iorden?
Avatar billede dydna Nybegynder
16. oktober 2003 - 14:15 #2
Jeg er ikke helt sikker på hvad der menes med skriverettigheder - er det til databasen der menes? Så svaret på dit spørgsmål er, at det ved jeg ikke om jeg har *S*.
Avatar billede para7 Nybegynder
16. oktober 2003 - 15:39 #3
Jeg har ikke selv den nye version af MWP, men nummeret ældre og kun på localhost, så derfor bliver det et gæt.
Men jeg går ud fra at du kører setup på dit webhotel og det er en Acces database. Og den mappe databasen ligger i skal ihvertfald have skriverettigheder. Ellers kan det være at din host bruger DSN forbindelse til databasen og du så må have fat i en sådan connectionstreng. Der skulle være eksempler i en setup eller config fil.
Avatar billede para7 Nybegynder
16. oktober 2003 - 15:42 #4
Skriverettigheder kan i mange tilfælde opsættes af webhosten, som du så må kontakte.
Avatar billede para7 Nybegynder
16. oktober 2003 - 15:44 #5
MWP har også et glimrende forum, hvis man altså er til engelsk.
Avatar billede dydna Nybegynder
16. oktober 2003 - 15:46 #6
Foreløbig har jeg også kun databasen liggende på min egen IIS-server i wwwroot-mappen, så jeg forstår ikke helt at det ikke virker. Resten af filerne ligger i en mappe i wwwroot, som hedder forum, men det skulle der ikke være noget i vejen for, ifølge instruktionen.
Avatar billede para7 Nybegynder
16. oktober 2003 - 15:51 #7
Nå men så vill eg nok tjekke at jeg har opsat en virtuel mappe i IIS der peger direkte på MWP og at den har fået skriverettigheder. Håber det går.
Avatar billede para7 Nybegynder
16. oktober 2003 - 15:54 #8
Du kan mpåske også prøve at oprette en mappe til det hele et andet sted på din pc. Jeg har fx all mine sites i I:\Dokumenter\Sites\ og det kører fint sådan.
Avatar billede dydna Nybegynder
16. oktober 2003 - 19:57 #9
Har prøvet det hele nu, men med samme fejlmeddelelse :-(
Den linie, den henviser til, hvori fejlen sku' befinde sig, ser således ud:

my_conn.Execute (strSql)

Puha, får snart grå hår :-/
Avatar billede para7 Nybegynder
16. oktober 2003 - 21:49 #10
Der er måske en seperat database for forum. Det ser jo ud til at det er en sql streng der eksekveres og sikkert prøver at gemme noget i databasen.
Jeg vil nu stadig anbefale MWP forum. Det er nok en ret typisk fejl og mange er glade for at hjælpe efter selv at have fået nogle grå hår ;-}
Ellers prøv evt. at stille et nyt spørgsmål her på exp, der er mere specifikt.
Avatar billede para7 Nybegynder
16. oktober 2003 - 21:51 #11
PS: Det er måske ikke noget der bare bliver tjekket i databasen..
Avatar billede dydna Nybegynder
18. maj 2004 - 09:53 #12
Lukker spørgsmålet