Avatar billede tiger2003 Nybegynder
16. oktober 2003 - 00:23 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvordan konverter jeg til en MPEG eller AVI fil?

Jeg har DVD cam fra Hitachi, hvor jeg bruger Ulead DVD MovieFactory 2 til at hente fra mit dvd cam, samt redigere og brænde det ned på en cd... Problemet er så bare at når den har hentet mit cam, så kan jeg sagtens se de små klip i Ulead MF 2, men jeg ville også gerne kunne kopiere de små klip, som står til at være en MPEG fil og burde kunne blive afspillet i Windows Media Player, men det vil den ikke.. Den vil kun afspille dem, hvis jeg brænder hele projektet ned på en cd og så åbner den i et dvd program.. Men jeg ville gerne hvis jeg kunne gå ind i DVD MF 2 mappen og kopiere de små klip, og så kunne spille dem i WMP... Hvordan gør jeg det? Skal jeg evt. have et nyt program som gør det automatisk når jeg henter dem fra mit dvd cam?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. oktober 2003 - 00:29 #1
jeg må ærligt indrømme at jeg ikke helt ved hvad du søger - men tjek lige de programmer som er nævnt her http://www.dvdrip.dk/article.php?sid=10
Avatar billede herpezp Nybegynder
16. oktober 2003 - 00:29 #2
Sikker på der ikke er en export-feature i programmet? Jeg kender det ikke selv, men man burde tro, at man kunne exportere filmene til et eller andet format, som man så kan lave om til mpeg/avi...?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. oktober 2003 - 00:48 #3
nå jamen tak for point - godt du kunne bruge det :)
Avatar billede tiger2003 Nybegynder
16. oktober 2003 - 00:54 #4
Problemet et bar at jeg ikke li er den største pc haj, men det eneste man kan vælge imellem i Ulead DVD MovieFactory er: DVD, VCD eller SVCD... Og de formater kan åbenbart et afspilles i Media Player hvilket jeg gerne vil.. Derfor ville det være dejligt hvis jeg kunne konvertere dem om til en avi eller mpeg fil........
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. oktober 2003 - 00:56 #5
hmm jeg mener da jeg har et svcd-codec liggende et sted... har du en mailadresse?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. oktober 2003 - 00:59 #6
jeg faldt lige over den her side da jeg prøvede at finde det til dig:
http://www.newfreeware.com/search.php3?q=vob&s=4
måske kan du bruge det
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. oktober 2003 - 01:00 #7
http://www.divxmovies.com/software/ her er det vist! (svcd codec)
Avatar billede tiger2003 Nybegynder
16. oktober 2003 - 01:02 #8
Jeg takker for den sidste side.. Vil li prøve at kigge nærmere på den i hvert fald... Det er ikke en codec jeg skal have.. Det er fordi jeg har nogle selvoptagede billeder på mit dvd cam som jeg gerne vil have ned på cd, så nogle venner kan få glæde af det.. Så det skal helst være det der avi format eller mpeg, som er i standart media players...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. oktober 2003 - 01:05 #9
øøøh billeder på dvd cam - altså er det film eller billeder?! jeg har ikke så meget forstand på alle de der hightech kamera'er ;)

men ok de sider jeg har vist her viser vist noget om alle de konverterings muligheder der er (avi til svcd etc)
Avatar billede tiger2003 Nybegynder
16. oktober 2003 - 01:05 #10
det er film.. Selvoptagede film, som skal på en cd så andre kan få glæde af det.. Nothing more or less.. hehe
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. oktober 2003 - 01:10 #11
jamen så kan du vel sådan set bruge nogle af de programmer jeg linker til - og ellers så husk at google.com er din ven! ;)
Vidomi er ellers kanon til dvd > avi har jeg hørt!
Avatar billede tiger2003 Nybegynder
16. oktober 2003 - 01:16 #12
Jeg takker for det hurtige svar metal hansen... jeg kan i hvert fald se mine film i WMP via den codec som du angav på en af dine link.. Så det var dejligt... Nu er dette måske for meget at forlange af dig på sådan en torsdag nat, men kender du et program, ik noget stort, bare et lille et, hvor man kan se en film i slow motion eller med mange frames? Jeg har nemlig optagte noget sport og skal helst have et lille program som jeg kan se dem i slowmotion...
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. oktober 2003 - 01:19 #13
hmm jo myflix kan - med film i mpg-format - ellers kender jeg ikke rigtig andre - måske PowerDvD men det koster vist penge?!
find dem på www.download.com
Avatar billede tiger2003 Nybegynder
16. oktober 2003 - 01:20 #14
Jamen du er jo vidunderlig i disse nattetimer.... Jeg er som sagt tidlgere ik den store pc haj, men jeg sætter pris på dine hurtige svar.. mange tak
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. oktober 2003 - 01:23 #15
det er såmænd så lidt :)  men nu går jeg vist også snart under dynen, hehe
hvis du har icq kan jeg fanges på 118765206 hvis du får flere problemos :)
Avatar billede tiger2003 Nybegynder
16. oktober 2003 - 01:23 #16
Sorry, men kan ik finde myflix på download.com.... Kan du?
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
16. oktober 2003 - 01:27 #17