Avatar billede hamsternator Nybegynder
15. oktober 2003 - 23:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

21" CRT anbefalinger ønskes

Skal have købt mig en 21" CRT til grafisk arbejde + 3d spil. Det sidste gør, at fladskærme har nul interesse...
Budgettet siger max. 5.000.

ViewSonic G220f              set til 4.648,-
Phillips Brilliance 201B40    set til 4.368,-
Samsung 1100DF                set til 3.625,-
Fujitsu-Siemens 21P4          set til 4.365,-

Hvis der er nogen, der har konkrete erfaringer med nogle af dem, vil jeg meget gerne høre, og hvis der er oplagte kandidater, jeg ikke har med, så skriv endelig dem på :)
Avatar billede steffen2003 Nybegynder
16. oktober 2003 - 20:20 #1
- Jeg har kun hørt positive ting om Philips, Samsung og Fujitsu-Siemens, men har dårelige erfaringer med ViewSonic, som sjovt nok er den dyreste af dem du har valgt!

- Det absolut bedste køb til prisen, er for øjeblikket en:

Samtron Professional 210P til kun kr. 3.170,-
Læg mærke til dot-pitch størrelse når du vælger skærm, det er den værdi der fortæller mest om billedkvaliteten. - Jo mindre dot-pitch jo bedre , skarpere og klare billede får du. - Det er meget vigtigere end en høj frekvens.
Samtron har en dot-pitch på kun 0.22dp hvilket er bedre end de fleste!
Se her: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1515067898
Avatar billede steffen2003 Nybegynder
16. oktober 2003 - 21:16 #2
Overstående skulle have været sendt som et svar! *Smiler*
Avatar billede viciodk Praktikant
16. oktober 2003 - 21:21 #3
Man kan overhovedet ikke regne med hvad der står under dot pitch da nogle skærm-producenter måler pixlernes større vandret, mens andre måler dem diagonalt. Der er stor forskel!

Diagonal længde = sqrt(2*(vandret længde)^2)

Jeg tvivler på at Samtron ligger i spidsen inden for billedskarphed. Så skal man nærmere have fat i en Sony-skærm...
Avatar billede hamsternator Nybegynder
16. oktober 2003 - 22:16 #4
Well... Samtron skærmen ønsker ifølge deres hjemmeside at være min ven... det ved jeg ganske enkelt ikke, hvad jeg skal sige til!
Jeg ved sgu ikke... har en dårlig fornemmelse i maven over den, må jeg nok sige.
Sonys skærme er for dyre i forhold til den ydelse man får fra dem, synes jeg ...Kender en del, der har dem, og de
Avatar billede hamsternator Nybegynder
16. oktober 2003 - 22:19 #5
Rah! Fordømte browser! Videre i teksten...

...og de har ikke noget hverken frekvens, dot pitch eller fokusmæssigt, der berettiger til den højere pris...

Tak for bekræftelsen af mine ViewSonic anelser, forresten.

Nå - jeg lader spørgsmålet hænge en dag, og håber, der er nogle med konkrete erfaringer med nogle af de skærme jeg har opstillet eller lign... derefter skal jeg nok dele de små point rundt :)
Avatar billede viciodk Praktikant
18. oktober 2003 - 17:21 #6
Det eneste jeg kan anbefale dig er at finde en forhandler af skærmene, så du kan se dem med egne øjne før du køber en af dem. MultimediaWorld på Falkoner Alle 67 (København ...) har f.eks. pænt mange skærme man kan kigge på.
Avatar billede hamsternator Nybegynder
19. oktober 2003 - 20:21 #7
ok - nu er jeg helt ny bruger af det her... hvordan er det liiige, jeg deler points ud til alle, når der ikke er et decideret svar at gøre det ud fra?
Avatar billede viciodk Praktikant
20. oktober 2003 - 01:48 #8
Bed folk om at lægge et svar :)
Avatar billede hamsternator Nybegynder
20. oktober 2003 - 09:09 #9
Se der kunne du jo så have gjort en lang historie kort, ved selv at lægge det som svar ;)
Avatar billede lede Nybegynder
27. oktober 2003 - 20:29 #10
Samsung laver de bedste skærme til prisen, og 1100DF er en kanon skærm til de penge. Det fede ved den er den helt flade overflade, de klare farver, og skarpheden, det er selvfølgelig ikke en Trinitron, men er krone for krone det bedste køb.
Samtron er Samsungs billig-mærke, og er også rigtig gode.
Avatar billede hamsternator Nybegynder
27. oktober 2003 - 20:50 #11
Rart at høre, da jeg lige har bestilt den :)
Blev enig med mig selv om, at med mindre jeg tager springet op til omkring 8.000,- er der næppe den store forskel som jeg kan se, og så kan jeg ligeså godt gå efter et mærke jeg kender, og som tilmed er billigt...
Tak, Lede - nu er det småpoint du går glip af, men tak alligevel til Viciodk, der bare ikke fik lavet et svar...