Avatar billede asse Nybegynder
03. januar 2001 - 21:06 Der er 1 løsning

indsæt auto_increment

Hej!
Vi har et seriøst problem!
vi har en tabel der kun indeholder ord (ord1), og en tabel der indeholder et ord_id, og et ord (ord2).
Meningen er at vi skal overføre alle ordene fra ord1 til ord2 og samtidig tildele dem et id_nummer ved hjælp af auto-increment funktionen.
Det er ikke noget problem i Oracle og postgresql, men hvordan hulen går man det i mysql.
M.V.H asse
Avatar billede mkelle1 Nybegynder
03. januar 2001 - 23:28 #1
Hej asse

Jeg går ud fra at ord_id er sat til auto_increment ved oprettelsen, hvis det er tilfældet kan du løse problemet med følgende lille script:

<?
$sql=\"select * from tabel1\";
$result=mysql_query($sql);
while ($row=mysql_fetch_array($result))
{
$ord=$row[\"ord1\"];
$sql=\"insert into tabel2 (ord2) values (\'$ord\')\";
mysql_query($sql);
}
?>

Hilsen

Mads