Avatar billede mini-milo Nybegynder
15. oktober 2003 - 23:47 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

trådløse høretelefoner!

jeg skal have mig et par trådløse høretelefoner! et par megae høre bøffer! men hvilke skal jeg vælge? kom med jeres bud tak!
Avatar billede snabelmanden Nybegynder
16. oktober 2003 - 00:42 #1
hvor meget vil du investere?
Avatar billede snabelmanden Nybegynder
16. oktober 2003 - 00:45 #2
http://www.dealtime.com/xDN-Headphones--9690_wireless

En go side. der kan man vælge ud fra hvad man vil bruge o.s.v
Avatar billede snabelmanden Nybegynder
16. oktober 2003 - 00:46 #3
men umiddelbart, så tror jeg faktisk at et mærke som sennheiser laver nogle af de bedste
Avatar billede Beach Mester
16. oktober 2003 - 07:45 #4
Som @-a+manden rigtigt skriver så er sennheiser absolut det bedste der findes på market inden for lyttebøffer.
Man får nøjagtigt hvad man betaler for, der er aldrig problemer med at købe reservedele og sidst med ikke mindst så har de alle en bærekomfort der er helt unik og i topklasse (nej, arbejder ikke for dem *S*)

Der er mange modeller at vælge imellem, og priserne starter ved en flad 500-lap og kører så ellers der-op-af...

Da du ikke skriver noget om hvad du skal bruge dem til, hvad du skal høre, hvilke ting du går efter, hvilken teknik du søger og sidst men ikke mindst om du vil have det bedste og dyreste til et Hi-end HiFi anlæg eller det "bare" skal bruges til at spille lidt games på computeren, så har jeg listet samtlige modeller her:

http://www.kinovox.dk/findprodukt/vis.php?emne=IS+380&agentur=125
http://www.kinovox.dk/findprodukt/vis.php?emne=RS+30&agentur=125
http://www.kinovox.dk/findprodukt/vis.php?emne=RS+40&agentur=125
http://www.kinovox.dk/findprodukt/vis.php?emne=RS+45&agentur=125
http://www.kinovox.dk/findprodukt/vis.php?emne=RS+65&agentur=125
http://www.kinovox.dk/findprodukt/vis.php?emne=RS+85&agentur=125
Info om hele serien:
http://www.kinovox.dk/findprodukt/vis.php?emne=RS+serien&agentur=125
Ekstra tilbehør til RS modellerne som er radiostyret:
http://www.kinovox.dk/findprodukt/vis.php?emne=HDR+-+l%F8se+hoveds%E6t+til+RS+modellerne&agentur=125

Det du skal være opmærksom på ved valg af teknik er følgende:
Har du altid optisk kontakt (kan lyttebøffen direkte ->se<- basen) kan du vælge at gå efter IR modellen. Bagdelen ved denne er at lydkvaliteten falder meget hurtigt hvis du bevæger dig et sted hen hvor de 2 enheder ikke direkte kan se hinanden. Fordelen er at batterierne holder betydelig længere end på RS modellerne
RS modellerne skal ikke have optisk kontakt da disse sender lyden igennem radiobølger der kan gå igennem væge mm. Bagdelen er at der bliver brugt noget mere strøm fra batterierne end på IR modellen.

Tja... Du kan jo tage en kigger på sagerne og har du ? kan du jo vende tilbage:-)

En sidste ting som måske skulle tages med er følgende: Hvis du kan ondvære at de skal være trådløse, kan du for samme portion kroner få en bedere kvalitet ved at gå efter alm. bøffer.

//Beach

PS: DR og de lydstudier jeg har haft kontakt med i de senere år bruger alle Sennheiser bøffer... Det er der en grund til ---> KVALITET <---
Avatar billede mini-milo Nybegynder
16. oktober 2003 - 07:58 #5
havde tænkt mig at invisteren en 1000 - 1500(måske mere hvis jeg bliver rigidt forelsket!) jeg skall hovede saglidt bruge dem til musik! techno og heavy metal.. og bil spil! og det er vigidt for mig at de spiller rent selv når de spiller for fuld skrue! plus jeg gerne vil have en lang rekkevide! da jeg gerne vil kunne sidde i den anden ende af værelset og høre musik!
Avatar billede Beach Mester
16. oktober 2003 - 08:37 #6
Det lyder lidt som om du gerne vil kaste nogle kugler i projectet, og vil derfor anbefale dig at aflægge en forhandler i nærheden af dig selv et besøg hvor du medbringer en cd med de bedste lydoplevelser du har inden for musikken og også gerne et rip af nogle af de vildeste ting fra dine games.

Du skriver ikke om alt musikken skal komme fra computeren eller om du også vil bruge bøfferne på et HiFi anlæg. Grunden til at jeg piller lidt ved dette er, at du forventer at bøfferne skal lever en perfekt sound selv når du knalder volumen op på 110%.

Du skal regne med 2 ting her:
1/ Bruger du computeren alene som lydkilde så skal du ikke forvente at denne kan levere et lydsignal der er rent og kraftigt nok til det som jeg tror du forventer. Grunden er simpelthen at selv de bedste lydkort ikke har en amp. (forstærkerdel) der er god nok til at kunne levere vareren.
Problemet kan løses ved at køre lyden ud fra lydkortet i digital form og overføre dette til en ekstern amp. med en digital indgang og lade denne amp. forstærke audiosignalet op til den ønskede styrke.
Jeg har endnu aldrig hørt audio (line out) fra et lydkort som lever op til bare en lille smugle af det en analog amp. kan give!!! Til gengæld har jeg heller aldrig lagt øre til et sæt Sennheiser der ikke kunne levere vareren på et system der var beregnet til optimal lytning.

2/ Hvis du vil bruge bøfferne på computeren til games, og på et HiFi anlæg når du vil lytte til musik så nærmer vi os det optimale, men går du efter det ultimative så skal du igen være opmærksom på den lydudgang (amp.) der er lige før den rammer bøfferne. Det er kun de bedste af de bedste Hi-End amps. der har en udgang til bøffer der er optimal. Mange prof. vælger her (på samme måde som jeg skriver i 1/) en ekstern amp. til ene og alene at tage sig af forstærkningen af signalet til bøfferne. Men stadig så vil du opleve et lydtryk igennem dit anlæg (og computer hvis lydkortet er af en hvis standart) som du meget hurtigt bliver mere afhængig af en narkomaner er med kokain:-)

Du skal også huske på at du ved at medbringe en cd til en forhandler kun kan få en fornemmelse af hvordan bøfferne arbejder. Det er kun et fingerprej om hvordan det vil lyde hjemme hos dig selv, med det hardware du selv bruger. Forlang altid at få fuld returret i nogle dage så du kan teste dem under nøjagtigt de forhold du skal bruge dem til.

//Beach
Avatar billede mini-milo Nybegynder
16. oktober 2003 - 19:10 #8
det er meningen de skal bruges i min computer! og har bare et normalt on-board lydkort!(en invastering der snart skla gøres!)
Avatar billede killer_bee Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:08 #9
Jeg bruger dem nemlig med min comp... og de er ikke så dyrre... tror jeg gav 800 kr for dem.....
Avatar billede killer_bee Nybegynder
17. oktober 2003 - 14:18 #10
P.S. var en gang ud med skaldet (bor på 3 sal og kontaineren er 50 meter fra min opgang ) og have dem på bare for at se hvor kang de ku trække... og helt ned til opgangen var lyden perfekt .. men hen ved kontaineren(og på vej dertil) kom da nogle ½ sek pauser men kunne høre hele vejen .. såå tror kvaliteten er iorden..
Avatar billede killer_bee Nybegynder
20. oktober 2003 - 21:03 #11
feedback tak
Avatar billede killer_bee Nybegynder
21. november 2003 - 12:22 #12
IGEN FEEDBACK tak.
Avatar billede killer_bee Nybegynder
28. november 2003 - 16:11 #13
hmmm... vis lidt respekt til os der prøver at hjælpe og bruger tid på din spm.. FEEDBACK
Avatar billede killer_bee Nybegynder
19. marts 2004 - 11:41 #14
hmmm.. tænk at man skal bruge tid på sådan nogle ubegavede og ligeglade spader som ikke gider vise det smule respekt for de mennesker som hjælper dem!!!!!!!!!!
Afslut spm!!!!!!!!!!