Avatar billede rhoemer Nybegynder
03. januar 2001 - 20:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

mystisk netværk!

Jeg kører i et \"stort\" netværk med 8 maskiner. Men under andre computere kan jeg kun se mig selv + en anden. Alle andre kan se mig! Vi kører både win98 og win ME - det ser dog ikke ud til at være et problem for de andre.

Hvordan kommer jeg til at se de alle de andre?
Avatar billede flyhigh Nybegynder
03. januar 2001 - 20:14 #1
har alle på dit netværk et computernavn og et ip nummer?

-kan du pinge de andre?
Avatar billede jj2 Nybegynder
03. januar 2001 - 21:00 #2
>>rhoemer

Prøv at overveje følgende:

1. Kør \"net diag\" på din maskine og en af dem du ikke kan se.
-Både med din initiator & den anden som responder og omvendt.

2. -Er det \"Thin Ethernet/10base2\" og du sidder i enden af nettet? -Bør du efterse stik, T-stykke & modstand.
-Efterse modstand i begge ender.

3. -\"Log af\" & \"Log på\"

4. -Luk computeren helt ned. -Træk stikket ud. -Tæl til 10 og start op igen.

5. -Check din netværksinstallation. -Er der gule udråbstegn nogen steder?

Håber det hjælper?

MVH
jj2
Avatar billede boot Nybegynder
03. januar 2001 - 21:15 #3
De computere som du kan se er i den samme workgroup som dig.
Prøv engang at tjekke de andre pcére og se hvilken workgroup de er i, og derefter ændre navnene til den samme workgroup som dem.
Derefter skulle problemet være løst.

/boot
Avatar billede cstern Nybegynder
03. januar 2001 - 21:25 #4
hvis nogen af maskinerne er win95 og andre win98 har du et problem uanset om de er i samme workgroup (som er løsning nr 1 som foreslået af boot). Hvis du har blandede OS\'er kan det kun sjældent komme til at virke gnidningsfrit... Men når det er Me og Win98 ved jeg ikke.

Men I øvrigt kan det ofte hjælpe hvis du installerer protokollerne IPX/SPX og NetBEUI på alle maskiner.
Avatar billede rhoemer Nybegynder
07. januar 2001 - 15:32 #5
Problemet var, at NetBEUI ikke var installeret på alle maskinerne!!

cstern får pointene!!