Avatar billede zer0c00l Juniormester
15. oktober 2003 - 15:36 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Bambus comp vil ik starte.

Hej eksperter..

Jeg ahr li samlet en computer, men ka ik få den til at starte.. Der er en rød diode der lyser på byndkortet. Når jeg trykker på powerknappen lyser computeren i ½ sekundt og går ud igen. Så kort at blæserne ikke engang når at starte..

Bundkort: A-bit NF7 nForce2
Processor: 2500+ Barton
Gfx: GeForce 3
RAM: 512 Kingston DDR 3200
Avatar billede fromsej Praktikant
15. oktober 2003 - 15:40 #1
Tjek om alt sidder ordentligt i soklerne, især grafikkortet, tag det ud og sæt det i et par gange.
Avatar billede zer0c00l Juniormester
15. oktober 2003 - 15:42 #2
den burde vel ku starte
Avatar billede fromsej Praktikant
15. oktober 2003 - 15:44 #3
Hvis der er noget der ikke sidder rigtigt, så nej.
Avatar billede kbonline Nybegynder
15. oktober 2003 - 15:46 #4
tjek at kort sidder i (tag dem op og sæt i igen)
tjek at ide kapler vender rigtigt (rød = ben 1)
tjek at ram sidder helt i

Siger den nogen bib lyde ?

enten bib  bib  bib

eller

biiiiib    biiiiib  bib bib
Avatar billede zer0c00l Juniormester
15. oktober 2003 - 15:52 #5
den når som sagt at være tændt i mindre end et nanosekundt.. Ej.. den tænder ik.. den grønne lampe lyser bare i 0.000000000000000001 sekund..
Avatar billede kbonline Nybegynder
15. oktober 2003 - 15:53 #6
er det når du trykker på "tænd" at den lyser så lang tid, eller er det når du sætter strømstik i ?
Avatar billede qwertgold Nybegynder
15. oktober 2003 - 16:47 #7
Prøv at pille alt undtagen CPU ud af maskinen. den burde brokke (bib) sig hvis den hverken har ram, diske, keyboard, blæsere.
Jeg har engang været ude for at two af 6 pins i et ps2 stik var kortsluttet, det var nok til at maskinen ikke kunne boote. Hvis der er en kortslutning i en af ledningerne vil PSU'en aftomatisk slå fra.
Prøv også at kigge i din manual og se hvordan du kan resete din BIOS, på en af min maskiner skal jeg altid resete min bios når releet har slået fra.
Avatar billede steffen2003 Nybegynder
16. oktober 2003 - 21:33 #8
Det lyder som om det måske kan være "reset"-knappen, eller andre af kabinetforbindelserne der sidder forkert - feks USB forbindelserne! - En enkelt forkert ledning kan drille meget - Har oplevet det flere gange!
Avatar billede zer0c00l Juniormester
21. oktober 2003 - 17:33 #9
undskyld jeg var så lang tid om at svare.. jeg fandt ud af det samme dag.. det var nogle ekstre usb-porte jeg havde sat i som åbenbat ik fungerede med ocmputeren.. i får lidt point som tak alligevel :)