Avatar billede fritter25 Nybegynder
15. oktober 2003 - 14:15 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Virtuel Hukommelse

Jeg har i den seneste tid fået en masse beskeder fra Windows om at jeg ikke har mere virtuel hukommelse tilbage. Problemet opstår faktisk kun, når jeg spiller.
Når jeg har fået meddelelsen lukker computeren ikke ned når jeg vælger "luk computeren" men istedet genstarter den. Problemet er opstået efter jeg har lavet 2 profiler på min maskine, men det virker lidt mærkeligt at det skulle være problemet. Min maskine har 512MB DDR PC2700 Ram, så dette burde være rigeligt til de fleste alm. ting. Spillene jeg spiller er ikke de mest krævende.
Nogen der kender svaret. Kan det evt hjælpe ved at købe en ekstra 512 klods?
Avatar billede hhunden Nybegynder
15. oktober 2003 - 14:17 #1
hvis du har HD plads nok, skulle det vel kunne løse problemet at øge den tilladte virtuelle hukommelse..
Avatar billede musti776 Nybegynder
15. oktober 2003 - 14:19 #2
som hhunden også siger kan du gøre det ved at gå ind i system>avanceret>instillinger for ydeevne>skift og skifte den der

men jeg ved ikke om den har nogle "bivirkninger"...
Avatar billede per-olof Nybegynder
15. oktober 2003 - 14:23 #3
Min søn har dette problem men kun med visse spil. Jeg har sat op den virtuelle op og det har virket men ikke på helt på alle. Grafikken kan ibland ha problem at "hænge" med
Avatar billede hhunden Nybegynder
15. oktober 2003 - 14:23 #4
det burde det ikke have hvis der er HD plads nok... :o)
Avatar billede hhunden Nybegynder
15. oktober 2003 - 14:26 #5
det er selvfølgelig rigtigt at den virtuelle hukommelse ikke er lige så hurtig som din RAM.

Jeg tror dog så at løsningen må være mere RAM på grafikkortet, i forhold til mere RAM på bundkortet... eller??
Avatar billede bleze Nybegynder
15. oktober 2003 - 16:32 #6
Problemet er at spillet har en fejl hvor den bare tager mere og mere hukommelse indtil Windows ikke har mere at give af, så går spillet ned. Du skal hente patch til spillet, nye grafik drivere, lyd drivere osv. Dette vil sandsynligvis løse problemet