Avatar billede zhark Nybegynder
15. oktober 2003 - 13:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

asus a7v133

Jeg er kommet i tvivl om min version a7v133, mit er 200/266Mhz men... jeg kan faktisk ikke se nogen forskel på a7v133, a7v133c osv.
Jeg har hentet en bios 1009 men der står den ikke "matcher"??
Avatar billede soreno Praktikant
15. oktober 2003 - 13:44 #1
Prøv at hent cpuid:
http://www.cpuid.com/download/cpu-z-120.zip

og kig i "mainboard"

Står det ikke der ?
Avatar billede fromsej Praktikant
15. oktober 2003 - 13:44 #2
http://www.aida32.hu/aida-download.php?bit=32 - info om PC
Måske kan Aida fortælle dig det.
Avatar billede nfa112 Nybegynder
15. oktober 2003 - 14:12 #3
Jeg har selv kørt med A7V133.... Jeg kørte med T-Bird derpå på en bushastihed på 133 Mhz.... DVS, at du sagtens kan køre 266/200 Mhz...!

A7V133-C versionen kører jeg med nu. Den eneste forskel er, at der ikke er nogle raid-controllere på C-versionen.....
Avatar billede zhark Nybegynder
15. oktober 2003 - 14:29 #4
nfa112>
Du siger du kører a7v133-c nu, står der noget om "c" i din manual??
Jeg kører 1GB T-bird nu, men man kan ved bios up-date køre XP2100+ problemet er at der står der skal bruges bios v.1007  - men loader man 1007 kommer altså 1009!?? Jeg har nu 3 stk.
1009C.bin, avuc1009.awd og avu1009.awd
Mit a7v133 support raid.
Avatar billede asusfreak Nybegynder
23. oktober 2003 - 23:15 #5
Hmm du kan hente Asus's automatiske bios update utility, den burde kunne finde ud af det automatisk. Du kan, mener jeg, se modellen her + selvfølgelig opdatere biosen uden at lave boot disketter med flash util på. Yderligere kan det kan også have noget med PCB versionen af motherboardet at gøre hvilken processor det understøtter, se evt. http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
Avatar billede zhark Nybegynder
23. oktober 2003 - 23:48 #6
soreno> Læg et svar!
Undskyld jeg har glemt dette spm. står åben. Jeg har opdateret min bios, ingen problemer der, men... nu kniber det med 2 ting:
1) Det SKAL være en Palomino type 6 (ikke noget med
  Thorougbred), den har jeg ikke kunnet finde.
2) Der er yderligere det problem at mit mobo skal være rev1.05
  det har jeg ikke fået konstateret endnu?
Men den kører faktisk bare ski' godt på 1Ghz T-bird, så jeg tror jeg dropper det og - senere - køber nyt mobo eller måske i første omgang en Athlon 1400, den er der ingen problemer med.
Avatar billede soreno Praktikant
23. oktober 2003 - 23:49 #7
Ok.