Avatar billede panikspreder Nybegynder
15. oktober 2003 - 11:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fleksibelt vindue?

Hejsa!

Det jeg bruger nu til min side er følgende kode for at åbne et nyt vindue:

<script language="javascript">
function openWindow() {
window.open("test.htm","Test","WIDTH=500,HEIGHT=500,scrollbars=yes")
}
</script>

<a href="java script:openWindow()">Test</a>

Mit spørgsmål er så om man kan lave et link der ser f.eks sådan her ud:

<a href="java script:openWindow(test.htm,Test,500,500,yes)">Test</a>

Så man kan bruge den samme funktion til at åbne flere vinduer i forskellige størrelser og URL'er...

Kan det lade sig gøre?

-PanikSpreder
Avatar billede roenving Novice
15. oktober 2003 - 12:01 #1
Selvfølgelig:

<script language="javascript">
function openWindow(url,nam,w,h,scr) {
window.open(url,nam,"WIDTH="+w+",HEIGHT="+h+",scrollbars="+scr)
}
</script>

-- og kaldet skal se sådan ud:

<a href="#" onclick="openWindow('test.htm','Test','500','500','yes');return false;">Test</a>

-- det burde ikke betyde noget at jeg har flyttet den til onclick, men jeg synes det ser bedst ud at en javascript funktion udføres fra en javascript-handler !-)
Avatar billede panikspreder Nybegynder
15. oktober 2003 - 12:20 #2
Fedt! Jeg har også et sidespørgsmål som du måske kan svare på:

Jeg har i min admin-del en hel del forms og nedenunder har jeg et par knapper der udfører hver deres del. Meget groft ser koden sådan her ud:

<form method='post' name='form'>

<input wrap=virtual type=text type=text size=30 name=test1 value="Test1">
<input wrap=virtual type=text type=text size=30 name=test2 value="Test2">

<input type='submit' value=' Opdater Nyhed ' onClick="document.form.action='opdater.php';target='_self';">

<input type='submit' value='  Preview  ' onClick="document.form.action='preview.php';target='_blank';">

</form>

Hvordan kombinere jeg så min nye funktion til at åbne et vindue med den information der står i formen? Jeg kan sagtens få åbnet et nyt vindue, men dataerne ryger ikke med over i...

Håber du kan et smart trick ;)

-PanikSpreder
Avatar billede roenving Novice
15. oktober 2003 - 12:40 #3
<script language="javascript">
function openWindow(txt,nam,w,h,scr) {
newWin = window.open("",nam,"WIDTH="+w+",HEIGHT="+h+",scrollbars="+scr)
newWin.document.open();
newWin.document.write(txt);
newWin.document.close()
}
</script>

-- hvor varablen txt så skal indeholde det du vil vise ...

-- håber du kan se ideen, for ovenstående skal redigeres kraftigt for at få en pæn side frem, men du kan se på min kode på

http://roenving.users.whitehat.dk

-- der åbner jeg en masse popups, som jeg bl.a. skriver direkte i, feks. Resize til Billede og Window.open-laboratory
Avatar billede panikspreder Nybegynder
15. oktober 2003 - 12:49 #4
Kan man ikke lave det så smart at alle de info der er i formen bare bliver smidt over i det nye... lidt ligesom den gamle Preview knap?

Nu koder jeg i PHP på siden og bruger funktionen $navn = $HTTP_POST_VARS['navn'] til at hente data fra en form i et andet vindue.

-PanikSpreder
Avatar billede roenving Novice
15. oktober 2003 - 12:58 #5
jo, du kan udnytte at popup'en godt kender sin parent, så du kan i den side du åbner lægge en funktion ind onload, som henter de værdier du vil have i popup'ens felter:

<html>
<title>Vis person</title>
<script type="text/javascript">
function opdater(){
document.formNavn.feltNavn.value = opener.document.formNavn.feltNavn.value;
//og med andet end inputs:
document.getElementById('minSpan').innerHTML = opener.document.getElementById('minSpan').innerHTML
}
</script>
</head>
<body>
<form name="formNavn">
<input name="feltNavn"><br>
<span id="minSpan">

... osv.
</body>
</html>

-- på den måde slipper du også for problemer med synkronisering af afsendelse af en formular på hovedsiden og hentning af den side som vises i popup'en !-)

'-)
Avatar billede roenving Novice
15. oktober 2003 - 13:31 #6
-- og tak for points ;~}