Avatar billede olano Nybegynder
15. oktober 2003 - 10:22 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

kan ikke hente google

Jeg har et problem med at når jeg skriver google.com kommer jeg ind på en side der skriver "There is no website configured at this address." hvor der i venstre hjørne står der epanel. har prøvet at kigge i host fil'en og kan ikke finde nogle fejl har også tjekket om det er en dns fejl men med funktionen nslookup finder jeg den rigtige ip. hvis jeg skriver ping www.google.com får jeg denne ip

jeg kan lige tilføje at jeg har kigget i regedit men kan ikke se noget som kunne være grundt til denne fejl. jeg tro muligvis at det er en spy ware eller andet. håber på hjælp.
Avatar billede angak Nybegynder
15. oktober 2003 - 10:24 #1
Avatar billede resten Nybegynder
15. oktober 2003 - 10:25 #2
Hvad med http://www.google.dk/ kan du komme ind her ?
Avatar billede olano Nybegynder
15. oktober 2003 - 10:27 #3
jeg har brugt ad-ware og spybot men det hjælper heller ikke
Avatar billede soreno Praktikant
15. oktober 2003 - 10:27 #4
Formentlig samme problem som her:
http://www.eksperten.dk/spm/412140
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. oktober 2003 - 10:35 #5
Hent programmet Hijackthis fra www.spywarefri, installer og scann. Herefter poster du logfilen herinde, så kikker vi på den og hjælper dig med at fjerne skittet
Avatar billede olano Nybegynder
15. oktober 2003 - 10:55 #6
Logfile of HijackThis v1.97.3
Scan saved at 10:54:58, on 15-10-2003
Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

Running processes:
D:\WINNT\System32\smss.exe
D:\WINNT\system32\winlogon.exe
D:\WINNT\system32\services.exe
D:\WINNT\system32\lsass.exe
D:\WINNT\system32\svchost.exe
D:\WINNT\system32\spoolsv.exe
D:\WINNT\System32\drivers\trcboot.exe
D:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
D:\WINNT\System32\svchost.exe
d:\Trend Micro\OfficeScan Client\ntrtscan.exe
D:\WINNT\system32\regsvc.exe
D:\WINNT\system32\MSTask.exe
d:\Trend Micro\OfficeScan Client\tmlisten.exe
D:\WINNT\System32\mspmspsv.exe
D:\WINNT\system32\svchost.exe
d:\Trend Micro\OfficeScan Client\ofcdog.exe
D:\WINNT\Explorer.EXE
D:\WINNT\system32\atiptaxx.exe
D:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\evntsvc.exe
D:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe
D:\Trend Micro\OfficeScan Client\pccntmon.exe
D:\WINNT\system32\internat.exe
D:\Programmer\Fælles filer\GMT\GMT.exe
D:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\wkcalrem.exe
D:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
D:\Documents and Settings\Administrator.VKNT\Skrivebord\FixQhost.exe
D:\Documents and Settings\Administrator.VKNT\Skrivebord\hijackthis\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://intra2000/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd={SUB_PRD}&clcid={SUB_CLSID}&pver={SUB_PVER}&ar=home
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&pver=6&ar=msnhome
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://www.microsoft.com/isapi/redir.dll?prd=ie&ar=iesearch
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = <local>
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O1 - Hosts file is located at: D:\WINNT\help\hosts
O1 - Hosts: 216.239.59.99 www.google.com
O1 - Hosts: 216.239.59.99 google.com
O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - D:\Programmer\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: Httper - {A5483501-070C-41DD-AF44-9BD8864B3015} - D:\Programmer\Httper\httper.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - D:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [AtiPTA] atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] D:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\evntsvc.exe -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDElbyCDFL] "D:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\ElbyCheck.exe" /L ElbyCDFL
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "D:\Programmer\Elaborate Bytes\CloneCD\CloneCDTray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [hpsjbmgr] C:\SCANJET\PrecisionScan\hpsjbmgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hpppt]
O4 - HKLM\..\Run: [OfficeScanNT Monitor] "d:\Trend Micro\OfficeScan Client\pccntmon.exe" -HideWindow
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] D:\WINNT\system32\\NeroCheck.exe
O4 - HKCU\..\Run: [internat.exe] internat.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "D:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKLM\..\RunOnce: [SpyBotSnD] "D:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SpybotSD.exe" /autocheck
O4 - Global Startup: Cisco Systems VPN Client.lnk = D:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\ipsecdialer.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = D:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Microsoft Works Calendar Reminders.lnk = ?
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\Parameters: Domain = vordbkom.dk
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{B40E736E-8F14-408D-80FA-959A5E76003B}: NameServer = 216.127.92.38
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\Parameters: Domain = vordbkom.dk
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\Parameters: Domain = vordbkom.dk
O17 - HKLM\System\CS2\Services\VxD\MSTCP: Domain = mydomain.com
O17 - HKLM\System\CS2\Services\VxD\MSTCP: NameServer = 216.127.92.38
Avatar billede soreno Praktikant
15. oktober 2003 - 11:05 #7
Copy/paste fra andet spørgsmål:

Men først skal du lige have noget instruktion. Allerførst skal du slå systemgendannelse fra. Hvis du ikke ved hvordan du gør det så kig her: http://www.spywarefri.dk/virus.htm#alle derefter skal du åbne hijackthis. Du får herunder nogle filer som du skal fixe, det du skal gøre er at sætte en vinge ud for alle disse filer. IKKE FIXE endnu. Når du har gjort det så lukker du alle andre vinduer ned, det er meget vigtigt at det eneste vindue som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix chekede. Efter fix skal du genstarte din computer.

Det er disse der er problemet:

O1 - Hosts: 216.239.59.99 www.google.com
O1 - Hosts: 216.239.59.99 google.com
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{B40E736E-8F14-408D-80FA-959A5E76003B}: NameServer = 216.127.92.38
O17 - HKLM\System\CS2\Services\VxD\MSTCP: Domain = mydomain.com
O17 - HKLM\System\CS2\Services\VxD\MSTCP: NameServer = 216.127.92.38

Post en ny log når du er færdig.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. oktober 2003 - 11:45 #8
Hvis du ikke har fixet endnu, så vent lige 5 minutter, der er lidt mere der skal med.
Avatar billede soreno Praktikant
15. oktober 2003 - 11:48 #9
Gidder du poste indholdet af:
c:\WINNT\system32\drivers\etc\lmhosts.sam

Der er muligvis noget uldent i den..
Avatar billede soreno Praktikant
15. oktober 2003 - 11:50 #10
Øhhh, det kan godt ske den hedder:
c:\WINNT\system32\drivers\etc\lmhosts
Avatar billede fromsej Praktikant
15. oktober 2003 - 11:59 #11
De her skal med.
O1 - Hosts file is located at: D:\WINNT\help\hosts
O2 - BHO: Httper - {A5483501-070C-41DD-AF44-9BD8864B3015} - D:\Programmer\Httper\httper.dll
O6 - HKCU\Software\Policies\Microsoft\Internet Explorer\Control Panel present
Avatar billede arlet Juniormester
15. oktober 2003 - 14:00 #12
denne skal også fixes :

O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] D:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\evntsvc.exe -osboot
Avatar billede olano Nybegynder
17. oktober 2003 - 09:13 #13
soreno læg et svar
Avatar billede soreno Praktikant
17. oktober 2003 - 09:14 #14
Ok.
Avatar billede fromsej Praktikant
17. oktober 2003 - 09:17 #15
I tilfælde af din browser virker bedre nu du har fjernet "Control panel present" og kommet af med "HTTPer", tillader jeg mig også at lægge et svar.