Avatar billede dronten Nybegynder
15. oktober 2003 - 03:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

nyt lydkort

jeg har lige skiftet motherboard og der sidder et on-board lydkort på.
jeg brugte også det on-board lydkort der var på det gamle...
hvordan får jeg lavet det så det er den finder det nye lydkort?
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
15. oktober 2003 - 03:52 #1
er der onboard lyd på dit nye bundkort? hvis der ikke er så er det vel ikke så underligt at den ikke kan finde det... så skal du have et rigtigt lydkort som smækkes i en PCI-port og så finder computeren det automatisk hvis du har windows xp. de koster en 2-300 kr for et standard og op til en 3-4000 kr (sikkert også mere) hvis man skal have noget professionelt

.. men nu opretter du jo spørgsmålet under Linux->Slackwave?? er det en fejl eller hvad?

/Christian
Avatar billede togsverd1985 Praktikant
15. oktober 2003 - 03:54 #2
Nå du mente sq det med Linux (jeg tjekkede lige dine tidligere spørgsmål)!!

Jeg så kan jeg ikke hjælpe dig, beklager! :(
Avatar billede rolchau Nybegynder
04. november 2003 - 19:15 #3
Prøv at kør /sbin/lspci
Der kan du se hvad der er på dit bundkort, hvis du ikke ved det iforvejen. Når så du har fundet ud af det har du 2 muligheder.
1) Prøve at kører insmod lydkort_modul (Hvor lydkort_modul er det modul der passer til dit lydkort).
2) Rekompilere kernen med indbygget support for dit lydkort.

Hvis du går efter modul metoden så smid "modprobe lydkort_modul" ind i /etc/rc.d/rc.modules (Der behøves nok ikke andet end en udkommentering af det enkelte modul i rc.modules, for den indeholder et hav i forvejen)
Avatar billede dronten Nybegynder
18. maj 2005 - 12:06 #4
lukker