Avatar billede vw-john Nybegynder
03. januar 2001 - 17:06 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Nu er jeg sgu på den..

Jeg har formateret mit c-drev og geninstaleret win98, men nu vil den kun køre 2 og 16 farver + den vil heller ikke finde mit modem og dermed kan jeg ikke hente en eventuel driver til grafikkortet hvis det er det der er galt
Det er en compaq 5154
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
03. januar 2001 - 17:10 #1
Men du kan godt skrive dette ?????

Kan du ikke finde den driver på Compaq\'s side ?
Avatar billede vw-john Nybegynder
03. januar 2001 - 17:12 #2
jeg sidder på en anden forbindelse..:.)
Avatar billede datadezign.dk Nybegynder
03. januar 2001 - 17:12 #3
ATI 3D Rage LT Pro™, dette er det kort du har siddende i din maskine med mindre du har skiftet det du kan downloade en driver fra http://support.atitech.ca/products/pc/rageltpro/rageltpro.html men problemet med at du ikke kan hente den kan jeg ikke hjælpe med du må hente den et andet sted, downloade den på en diskette f.eks

- Kristian
Avatar billede exe_science Nybegynder
03. januar 2001 - 17:14 #4
Det burde da være nok bare at instalere dit grafik kort og så sætte det op i den højeste pixels og så restarte com puteren så gør du det samme igen sæt den hele tiden op i den højeste pixel og i de højeste farver.
Avatar billede datadezign.dk Nybegynder
03. januar 2001 - 17:20 #5
Jah men det hjælper ham ikke når han ikke har driverende vel ? Fedt at installere et grafikkort som understøtter 3D men kun have det installeret som et standard vga grafikkort

- Kristian
Avatar billede vw-john Nybegynder
03. januar 2001 - 17:35 #6
Hvad hedder compaq 5154 inbyggede modem
det er vist der jeg skal starte så jeg kan komme på nettet og hente driveren til grafikkortet..eller?
Avatar billede vw-john Nybegynder
03. januar 2001 - 17:37 #7
driveren til grafikkortet fylder vist omkring 6 mb og det vil blive en del disketter hvis jeg skal hente den fra en anden comp
Avatar billede halifax Nybegynder
03. januar 2001 - 17:41 #8
\"Omkring 6 Mb\" er da \"kun\" 5 disketter. Du har brug for et program, som kan dele en stor fil ud på flere diskettter.
Det var bedst om du skrev om dit modem og få driverne til det først, så du kan downloade fra din egen pc
Avatar billede exe_science Nybegynder
03. januar 2001 - 17:45 #9
hvad mangler du drivere til??????
Avatar billede vw-john Nybegynder
03. januar 2001 - 17:48 #10
øhh..ja jeg ved godt jeg er nybegynder her på eksperten
troede også jeg manglede en driver til modemet.....men??
Avatar billede datadezign.dk Nybegynder
03. januar 2001 - 17:49 #11
Her kan du se alle specfikationer på din maskine der iblandt dit modem.

http://www.compaq.dk/derhjemme/produktkatalog/classics/5154.htm

Og på denne kan du finde evt. compaq updates til din computer...

http://www.compaq.dk/search/index.asp?SearchString=5154
Avatar billede vw-john Nybegynder
03. januar 2001 - 17:50 #12
når jeg sætter den til at søge efter modemet skriver den at den ikke kan finde det
Avatar billede datadezign.dk Nybegynder
03. januar 2001 - 18:15 #13
Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dit modem for det eneste der står på :
http://www.compaq.dk/derhjemme/produktkatalog/classics/5154.htm

er at det er isa kort (Korttype) men prøv at installere en standard 56k isa modem kort ...

- Kristian

Avatar billede vw-john Nybegynder
03. januar 2001 - 18:48 #14
Er der nogen der ved hvor jeg finder det program der kan dele en stor fil op så det kan overføres på disketter
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. januar 2001 - 20:22 #15
ja brug windows commander www.wincmd.com

det kan!

ellers skulle du investere i nogle netkort!
Avatar billede vw-john Nybegynder
03. januar 2001 - 23:25 #16
jeg fik løst problemet med grafikken , men modemet er stadig heeelt væk
Avatar billede datadezign.dk Nybegynder
03. januar 2001 - 23:36 #17
Jeg er ked af det men tror ikke jeg kan løse dit problem hvis mit overstående svar ikke hjælper ..

- Kristian

Ps mange tak for pointsne..
Avatar billede eiland Nybegynder
03. januar 2001 - 23:47 #18
prøv at se om denne side kan hjælpe.

http://www3.compaq.com/support/parts/