Avatar billede snz Nybegynder
14. oktober 2003 - 19:03 Der er 7 kommentarer

projektor afpiller ikke video fra bærbar

Vi har fået en projektor på arbejdet, der er forbundet til en Toshiba-bærbar gennem RGB. Problemet er, at ved afpilning af video, gengives video ikke på projektoren. Der er simpelthen sort. Man kan godt se selve Mediaplayeren i projektoren ligesom man kan se videoen på den bærbare. Hvad skal vi gøre ?
Avatar billede nmh Nybegynder
14. oktober 2003 - 19:10 #1
Hvad mener du med, at man kan se Mediaplayeren i projektoren?

Det er så ikke det sædvanlige med at man blot skal trykke F5-tasten ned samtidig med at man trykker på Fn-tasten. Det skal  man gøre nogle gange.
Man kan skifte mellem kun billede på skærm, kun billede på projektor og billede begge steder.
Avatar billede snz Nybegynder
14. oktober 2003 - 19:20 #2
Man kan se Mediaplayeren i projektoren, når man ikke kører fuldskærm. Men som sagt er der ikke noget billede inde i Mediaplayeren. Undskyld min uvidenhed, men hvad er Fn-tasten ?
Avatar billede nmh Nybegynder
14. oktober 2003 - 19:29 #3
På en bærbar er der nogle funktionstaster:F1, F2,...
samt en tast med påskriften Fn.
For at aktivere en funktionstast, holder man Fn-tasten ned, og trykker så på den ønskede funktionstast.

Det kan også være det ikke er F5-tasten det drejer sig om. men F4 eller F7.

Men jeres problem er nok et andet.
Er det sådan at man på computeren ser et fint videobillede,inde i mediaplayeren, men på projektoren ser man blot rammen af mediaplayeren, med sort indhold?
Avatar billede snz Nybegynder
14. oktober 2003 - 19:42 #4
# "Er det sådan at man på computeren ser et fint videobillede,inde i mediaplayeren, men på projektoren ser man blot rammen af mediaplayeren, med sort indhold?"

- det var det jeg prøvede at fortælle.
Avatar billede henninga Novice
14. oktober 2003 - 21:28 #5
Jeg tror at projektoren skal være "Hovedskærmen" for at vise dine film.
Video vises ikke som almindelige programmer på skærmen, men med Overlay.
Muligvis kan du vælge at slå overlay fra i dit skærmkort.
HenningA
Avatar billede snz Nybegynder
14. oktober 2003 - 21:36 #6
Jeg har også spekuleret om det kunne ha' noget at gøre med overlay. Men jeg kunne ikke finde funktionen kontrolpanelet til grafikkortet. Det er et Geforce2go (hedder det vist). Jeg vil i morgen prøve at sætte projektoren som hovedskærm og se hvad der sker.
15. oktober 2003 - 00:33 #7
Hvis du har et NVidia grafikkort kan du vælge hvilken skærm der er den primære, og så vidt jeg husker er det den sekundære skærm man kun kan se film på, jeg tror det er et eller andet med at grafikkortet ikke kan følge med ellers.
Instillingerne er inde i "instillinger for skærm" der hvor du sætter opløsning osv. -under "avanceret"-knappen -> (faneblad)geforce..2go? -> "nview"
Jeg håber det virker, -sådan er det ihvertfald på min.