Avatar billede janusmoos Nybegynder
14. oktober 2003 - 16:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Tilmeldingsformular med bekræftelse og udregning

Jeg er ved at lave en tilmeldingsformular på mit site - og ville høre om der er nogen der har lyst til at hjælpe mig?

På tilmeldingsformularen skal nye medlemmer indtaste oplysninger om sig selv, og samtidig vælge hvilke magasiner de vil abonnere på. Jeg vil gerne have at de indtastede oplysninger bliver vist på en bekræftelsesside før de bliver sendt som mail til mig. Og jeg vil også meget gerne have at bekræftelsessiden udregner den samlede pris (dvs. medlemskab + de magasiner som brugeren har valgt).

Jeg forestiller mig at det foregår nogenlunde sådan her:

1. side - tilmelding
Tilmeldingsformular, hvor den nye bruger skal indtaste navn, adresse, email og land + vælge hvilke magasiner (fire forskellige) han vil abonnere på - gerne som check-boxes.
Eksempel:
    Navn: _____
    Adresse: _____
    E-mail: _____
    Land: _____
    Magasin 1 (50 kr/år)  [ X ]
    Magasin 2 (100 kr/år)  [ X ]
    Magasin 3 (75 kr/år)  [ X ]
    Magasin 4 (200 kr/år)  [ X ]
    ----
    Medlemskab: 200kr./år  [ X ]

                    [ send ]

2. side - bekræftelse + udregning
En bekræftelsesside med de oplysninger brugeren har indtastet + en udregning af den samlede pris (medlemskab + pris for de abonnementer brugeren har valgt). Når han bekræfter oplysningerne bliver der sendt en mail til mig.
Eksempel:
    Navn: Mr. X
    Adresse: Vestergade 12
    E-mail: mrx@hotmail.com
    Land: Danmark
    Magasin 1 (50 kr/år)    [ X ]
    Magasin 4 (200 kr/år)    [ X ]
    ---
    Medlemskab: 200kr./år [ X ]
    --- I alt: 450 kr./år --

            [bekræft]

På forhånd tak for hjælpen!
Janus

PS Jeg har et webhotel med mulighed for MySQL eller PostgreSQL som database og både PHP, Perl og JSP/Servlets.
Avatar billede msu Nybegynder
17. oktober 2003 - 16:41 #1
Det lyder som om at det er noget du skal bruge professionelt, så det tvivler jeg sgu på at du får nogen til at kode for 200 points.

Men jeg skal da gerne lave det for dig for 500 kroner.
Avatar billede janusmoos Nybegynder
17. oktober 2003 - 19:30 #2
Det er rigtigt at jeg skal bruge det på et professionelt site - men jeg får desværre ikke penge for det... Jeg må prøve om jeg kan stykke nogen kodestumper sammen -  men tak for tilbuddet msu :-)
Avatar billede janusmoos Nybegynder
22. oktober 2003 - 17:32 #3
Jeg lukker spørgsmålet.