Avatar billede søren99 Nybegynder
09. september 1999 - 20:22 Der er 23 kommentarer

Data cd bliver til audio cd

Når jeg sætter en Data cd i mit cd rom drev viser den at cd´en er en audio cd. Når jeg så vil se indholdet af cd´en viser den at der kun er en musik fil og ingen andre (Det samme gør den og så ved min brænder). Hvis der er nogle der kan hjælpe så skriv et svar.
Avatar billede hobbez Nybegynder
09. september 1999 - 20:53 #1
Er det for alle cd'er eller for en bestemt?

Nogle cd'er indeholder både data og almindelige lydspor, og det kan forvirre.
Avatar billede floffy Nybegynder
09. september 1999 - 20:53 #2
Det har jeg prøvet. Jeg havde brændt helt ok efter reglerne. Min erfaring er at det var nogle dårlige skiver jeg brugte.
Avatar billede søren99 Nybegynder
09. september 1999 - 20:55 #3
Det er alle cd´er, og så nogle kun med data på
Avatar billede floffy Nybegynder
09. september 1999 - 21:15 #4
Prøv at oplyse dit system: Brænder, skiver, software.
Avatar billede overload.dk Nybegynder
09. september 1999 - 22:20 #5
Jeg ved godt hvad der er galt.

Som ansat hos et IT-firma (Syscom IT-Konsulenterne i viby) oplevede vi dette problem et par måneder mellem november 98 - februar 99 da der i denne periode kom mange fejl cd-rom drev.

Fejlen viste sig hver gang brugeren satte en brændt eller en cd af dårlig kvalitet i sådanne cd-rom drev. Cd-rom drevet begyndte at snurre og betraktede cd'en som en Audio cd - selvom cd'en overhovedet ikke indeholdte noget der bare liger audio/lyd.

Vores uheldige kunder fik erstatet deres cd-rom drev med andre af noget bedere kvalitet, siden har vi dog ikke hørt noget til dette problem.

Jeg vil anbefale én af flg. 2 muligheder:
- Køb et nyt, kontakt evt. mig på min mobil hvis du er interesseret i priser.
- Prøv at få det byttet, men det er sjæledet at sælgerne vil bytte noget, de betrakter som i at være orden.

Venlig hilsen
Overload.dk
Att: Peter Loft Jensen
E-mail: peter@overload.dk
Mobil: 24 281 182

Avatar billede floffy Nybegynder
09. september 1999 - 22:27 #6
For at gøre en lang historie kort: Hvad er det for nogle CD'ere? Mærke?
Avatar billede overload.dk Nybegynder
09. september 1999 - 23:32 #7
CD-Rom drevne? eller hvad...?

- hvis det var det så ved/kan jeg ikke huske det, det sådanne nogle stadard cd-rom drev som sidder i de fleste maskiner ikke nogle særlige.
Avatar billede floffy Nybegynder
09. september 1999 - 23:44 #8
Nej, jeg snakker om de CDROM'er du brænder på.
Avatar billede dres Nybegynder
10. september 1999 - 06:11 #9
Prøv vi af dit brænderprogram at se hvilke traks der liger på den brændte skive :)

Dres
Avatar billede søren99 Nybegynder
10. september 1999 - 13:22 #10
Det er lige meget om jeg sætter en cd i cd-rom drevet så viser den at der kun er en audio fil på cd´en (også ved win 98 cd´en så jeg kan ikke instalere windows igen )  HJÆLP!!!
Avatar billede overload.dk Nybegynder
11. september 1999 - 15:52 #11
Som sagt: DET ER DIT CD-ROM DREV der er galt med. Jeg ved ikke om det er nok at udskifte driveren, men jeg vil helt klart anbefale at købe et nyt - noget kvalitet, i stedet for noget som kun viker halvt...

Venlig hilsen
Overload.dk
Att: Peter Loft Jensen
Avatar billede søren99 Nybegynder
11. september 1999 - 19:27 #12
Nej Det samme sker også på min brænder (en Ricoh 4x4x20) overload.dk
Avatar billede søren99 Nybegynder
11. september 1999 - 19:28 #13
Kun 2 uger gammel
Avatar billede overload.dk Nybegynder
11. september 1999 - 22:28 #14
Okay...? - det må jeg godt nok indrømme; det har jeg aldrig hørt om/set før...

... tænke tænke ...

Har du prøvet ét af drevene i en anden maskine? Hvis der ingen problemer er (i den anden maskine), vil jeg nok foreslå en reinstallation af Windows.

Umiddelbart kan jeg ikke se andre løsninger i øjeblikket, men giv mig et par dage til at forhøre mine kollegaer.

Venlig hilsen
Overload.dk
Att: Peter Loft Jensen
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
13. september 1999 - 12:42 #15
Davs, som overload.dk foreslår, skal du prøve at genisntallere win98. Men det kan du jo ikke, pga at dit cd-drev ikke tager imod dine cd'ere. Nu kan du så gøre en af 3 ting.

1) Du skal bruge din boot diskette, den du fik med da du købte win98.
Sæt den i og genstart maskinen. Nu kan du vælge imellem nogle forskellige handlinger computeren skal foretag, ogdu vælger så at du vil installere win98, fra dit cd-rom drev. Resten er går af sig selv.
2) Hvis det ikke virker skal du bruge din boot diskette igen, stik den i diskette drevet og reboot din maskine.
Nu skal du så vælge at starte computeren med cd-rom support, hvis den kan finde dit cd-drev, og du kan smide din win 98 cd i og dit drev kan læse den, så er det jo bare at installere windows om igen.

3) sidste mulighed er en lidt mere primitiv metode, den går ganske simpelt ud på at smide din cd i en frysepose, og ind i frysreren i en 10 min. tid.
det hjælper nogle gange, du skal bare lige sørge for at der ikke er hul igennem ind til cd'en, for så kan den meget nemt gå istykker.

/Hjalte

PS. Hvis du ikke har en boot diskette, kan du skrive til mig på email, og så kan jeg sende dig den.

Skriv til. izeqb@worldonline.dk
Avatar billede stcl Nybegynder
14. september 1999 - 09:45 #16
Jeg har også sådan en cd-skive som der er data på, men Win95 tror det er en audio-cd. Men når jeg så åbner den samme PC, bare i NT, så kan jeg se dataen.
Avatar billede søren99 Nybegynder
17. september 1999 - 20:56 #17
Jeg har nu instaleret win 98 ingen det hjælper ikke hvad skal jeg så gøre nogle forslag
Avatar billede søren99 Nybegynder
17. september 1999 - 20:56 #18
?????
Avatar billede 2hot4u Nybegynder
17. september 1999 - 22:08 #19
jeg ville foreslå at du formaterede din HD, og startede helt forfra.
Det kan være meget godt engang imellem.
Sagen er den at windows lægger en masse l*rt rundt omkring. Det kan være at windows har lagt en fil et eller andet sted der fortæller at dit cd-drev kun skal spille audio cd'ere.
Det kan være et program du har haft installeret eller noget, hvem ved.
Det kan selvfølgelig også være dit drev, der er noget galt med, men det lyder usansynligt, da det er begge dine drev der er noget ivejen med.

/Hjalte
Avatar billede overload.dk Nybegynder
17. september 1999 - 22:59 #20
Jeg må nok sige - det her fatter jeg ikke!

Ret mig hvis jeg har tager fejl, men...

1:  Det forekommer på begge drev... ja.
2:  Selvom du installerede Win98 igen, virker det stadig ikke... ja.
3:  Selvom du i et desperat forsøg på at få det til at virke, kastede maskinen ud af vinduet?... ja.
4:  £#%¤"@!?-{+ pc'er... ja.

Jeg tror ikke det hjælper og formatere drevet, men jeg syntes inden du forsøger at sætte et eller begge drev i en anden maskine (andet bundkort f.eks. - det kunne være det.)

Venlig hilsen
Overload.dk
Avatar billede søren99 Nybegynder
20. september 1999 - 14:44 #21
Korekt Overload.dk
Avatar billede cyberjelle Nybegynder
23. oktober 2005 - 15:32 #22
lukketid????
Avatar billede hobbez Nybegynder
23. oktober 2005 - 16:49 #23
Rolig nu, giv nu manden en chance. Spørgsmålet er jo kun 6 år gammelt :o)

/Rob