Avatar billede razzor Nybegynder
14. oktober 2003 - 16:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forkert visning af ram

Davs...

Et lille problem som i nok skulle kunne svare på...
Har fået fat i en Olivetti netstrada 5000 server( ikke det nyeste man ka finde:) )
Men den siger at den har 160mb ram (160000kbyte) i dens start op test, fint nok... men da jeg så har instaleret win98 SE så siger den at der kun er 16 mb ram... og da jeg ska have den opgraderet den til en windows 2000 server så så ska den jo mindst vise 64Mb ram. Hva ka er det jeg gør galt, og hva ka man gøre ved det....

Best Regards
            Jesper Ramsgaard Aka. ---Razzor---
Avatar billede nmh Nybegynder
14. oktober 2003 - 16:51 #1
prøv med en mem-test:
http://www.memtest86.com/
win 2000 server skla helst have 256Mbyte og gerne mere.
160Mbyte, det vil kun gå med bekneb.
Avatar billede razzor Nybegynder
14. oktober 2003 - 17:00 #2
Ok... den siger godt nok at der er 160, men det hjælper ikke på win2000 instalationen... og jeg ved godt at 160mb ram ikke er meget men den skal bare bruges til lidt backup... har du en ide til hvordan windows ka "snydes" sådan at den viser det rigtige antal ram...?
Avatar billede nmh Nybegynder
14. oktober 2003 - 17:06 #3
Du kan prøve at installere win 2000 server. Det vil sikkert gå, men den vil ikke køre ret godt. Man kan ikke "snyde" mht RAM!
Men hvorfor installerer du ikke win 2k eller win xp pro i stedet for win 2k server, hvis du faktisk kun skal bruge den til noget backup?
Avatar billede razzor Nybegynder
14. oktober 2003 - 18:02 #4
Det jeg mente med at snyde ramene var om man på en måde kunne snyde windows så man kunne opgrade fra winodws 98 SE til den win2000server som jeg snakkede om, for det kunne den jo ikke fordi windows siger at der kun er 16...  Men grunden til at jeg gerne vil have win2000server ind er fordi at jeg generalt er et "legebarn" som gerne vil rode lidt med servere... :)
Avatar billede nmh Nybegynder
14. oktober 2003 - 18:27 #5
Du bør lave en helt frisk installation af win 2000 server.
Smæk cd'en i cd-rom drevet og sæt maskinen til at boote fra cd-rom drevet.
Avatar billede razzor Nybegynder
09. december 2003 - 15:55 #6
Tjo... Fandt vidst ud af det...

Glædlig jul....