Avatar billede gerlach Nybegynder
14. oktober 2003 - 09:45 Der er 16 kommentarer

overføre mp3 filer til cd så de kan spilles i eks. DVD

Jeg har en masse MP filer, lavet i Real one som jeg gerne vil have afspillet en min dvd, men de CDér jeg har brændt vil ikke spille. Jeg overfører mine menuer som var det andre textfilet med menu, altså på en fil-formateret cd, er det forkert !!!!!
Avatar billede mcpeterc Nybegynder
14. oktober 2003 - 09:50 #1
Det er ikke alle DVD afspillere der kan afspille mp3...
Avatar billede popsy Novice
14. oktober 2003 - 09:53 #2
Den skal brændes som datacd, ved ikke om det er det du har gjort?
Avatar billede gerlach Nybegynder
14. oktober 2003 - 09:53 #3
Jo denne kan !
Avatar billede Beach Mester
14. oktober 2003 - 09:54 #4
Det er ikke mange (kender ikke selv nogle) DVD-spllere der kan se andre menuer end dem du laver i VCD, SVCD og DVD.
Hvis jeg selv skal lave en skive der virker på min egen DVD-spille skal jeg "bare" ligge de rå mp3-filer på skiven. Man kan så ligge filerne i dir´s (mapper) så det er nemmere at holde styr på, men det er ikke alle spillere der kan finde ud af det!

//Beach
Avatar billede gerlach Nybegynder
14. oktober 2003 - 09:58 #5
Jeg formaterer først min CD, som var det til word dokumenter eller andet, og overfører så via stifinder mine mp3 filer.
Avatar billede Beach Mester
14. oktober 2003 - 10:01 #6
Det er meget meget få DVD-spiller der kan se en DVD-RW eller sletbar DVD skive. Er det det du har gang i???

//Beach
Avatar billede Beach Mester
14. oktober 2003 - 10:03 #7
BTW så har word med formatering eller andet at gøre....?
Tror du er helt galt på den, og måske skal du starte med at droppe at ligge et svar på dit eget spørgsmål. Derefter må vi nok vide lidt mere om hvad du prøver på....
Du vil lave en skive fra din computer som kan høres på din DVD.
Hvilket medie har du, Hvilken brænder har du, Hvilket program bruger du til at brænde med? Hvilken DVD spille har du??

//Beach
Avatar billede gerlach Nybegynder
14. oktober 2003 - 10:07 #8
Jeg bruger real one til at lave mp3, og har en liteon brænder, og bruger neon, og har en prosonic dvd
Avatar billede Beach Mester
14. oktober 2003 - 10:08 #9
Hvad har det med word at gøre...?
Hvad er det du prøver at formatere?

//Beach
Avatar billede mcpeterc Nybegynder
14. oktober 2003 - 10:10 #10
Hvilken version af nero?
Avatar billede gerlach Nybegynder
14. oktober 2003 - 10:11 #11
Jeg siger bare at jeg overfører mine mp3 filer til blank CD, som når jeg overfører andet data til brændbar CD, som fek.s dokumenter fra Word m.m.
Avatar billede gerlach Nybegynder
14. oktober 2003 - 10:13 #12
Ved ikke hvilken version, da jeg er på arbejde, men brænderen købte jeg for et år siden !!
Avatar billede mcpeterc Nybegynder
14. oktober 2003 - 10:15 #13
hmm... gør følgende:
1. sæt en sprit ny brændbar cd i din brænder
2. åben nero og vælg musik cd og vælg så mp3
2a. Det er ikke alle versioner af nero der virker på den måde at man først vælger musik cd, hvis ikke du har denne mulighed vælg da data cd
3. Drag and drop de mp3'er du vil have brændt og brænd.

god fornøjelse
Avatar billede hcma Novice
14. oktober 2003 - 10:23 #14
Hvis det er MP3 du vil have over på CD som MP3, åbner du Nero, vælger CD-ROM (ISO) og trækker fra stifinderen til kompileringsvinduet. Når du har fået det hele over, klikker du på brænde-ikonet og husk at færdiggør/luk cd-en.
Avatar billede Beach Mester
14. oktober 2003 - 10:23 #15
Hvis din DVD kan se/læse Mp3 skal du skrive din skive som data, kan din DVD kun se audiotracks skal du skrive som audio.
Er du ikke bekendt med NERO så start en Toturial...

//Beach -> Lukker og slukker her fra Roskilde.... Nat nat:-)
Avatar billede herpezp Nybegynder
14. oktober 2003 - 21:38 #16
Det ser ud som du laver packet writing, noget som man oftest bruger til cd-rw'er. prøv at gøre som mcpeterc siger, så tror jeg det vil virke :-)