Avatar billede mieritz Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:37 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kabinet spørgsmål

Jeg er meget irriteret over larmen i mit kabinet som er et Dragon FullTower Golden DA-01BD Black ATX og vil derfor enten have reduceret støjen i det eller have et helt nyt og lydløst kabinet, men hvor kan man købe ultra lydløse kabinetter eller skal jeg bare sætte nogle low noise måtter i og skifte kølere. Hvis jeg skal have nyt kabinet skal det være et high tower, men hvad er mest lydløst og prisen er underordnet.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2003 - 22:39 #1
Det der larmer er jo ikke selve kabinettet men det indeni:

- Strømforsyning
- CPU blæser
- Harddisk(e)
- Blæser på grafikkort
- Evt. kabinetblæsere

Du kan starte med at lytte dig frem til hvad der larmer, og derefter vurdere hvad du vil skifte
Avatar billede bredker Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:39 #2
det er nok at få skiftet dine blæsere
Avatar billede martin7500 Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:41 #3
Jeg vil sige.. Et godt look og godt Kabinet.. Køb Thermal Take Technology

Ellers kan jeg hendvise til http://www.edbpriser.dk/hardware/kabinetter-show.asp Der er alt hvad du skal bruge. :)

Hilsen martin
Avatar billede mieritz Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:42 #4
det der larmer mest er de bokse som mine harddiske sidder i de støjer helt vildt meget i den metal box og så tror jeg at det er min psu der larmer meget har prøvet at stoppe alt andet, men er det ikke fint at få sat de måtter i vil det ikke hjælpe en del også hvis jeg samtidig skifter blæsere og får sat en masse køling i til måtterne.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2003 - 22:45 #5
Måtter er fine men de kan ikke fjerne årsagen til støjen, højst dæmpe den. Og er prisen så at du skal montere ekstra køling...tjae...
Avatar billede mieritz Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:47 #6
jeg skal have ekstra køling under alle omstændigheder så det tænker jeg ikke så meget på men jeg skal nok have flyttet de harddiske væk fra de metal bokse de sidder i nu det vil nok hjælpe en del samt finde en lydløs PSU, men hvor stor skal den være
Avatar billede martin7500 Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:49 #7
Nogen der har tjæk på spil online ???? kig lige mit spørglsmål :) http://www.eksperten.dk/spm/413606
Avatar billede martin7500 Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:50 #8
En anden fix lille ting. Du kan tage dine blæser.. og smide lidt fedt som  fks Det landmænd bruger til deres maskiner.. det tager en lille smule at db'en.

Hilsen martin
Avatar billede martin7500 Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:53 #9
Altså du ved n¨r du fjerner klistermærket på de forskællige blæser. så sidder der en kuleleger.. der smider du fks en lille og ikke for meget.. men en lille klumb smøre fedt
Avatar billede mieritz Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:54 #10
ok, men hvor stor en PSU skal der til at trække min maskine ordentligt
Avatar billede bredker Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:55 #11
martin7500>>så er du da sikker på at de ikke larmer mere
og også sikker på at de heller ikke køre mere om kort tid
Avatar billede mieritz Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:58 #12
Er der nogen der ved hvor stor den PSU skal være så jeg kan finde en at købe
Avatar billede bredker Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:59 #13
300W er nok
Avatar billede mieritz Nybegynder
13. oktober 2003 - 23:01 #14
Jeg skal have følgende i
P4 2,667 GHz
Gigabyte SINXP bundkort
Sapphire radeon 9700 pro
1024 mb pc3200 ram
2 stk cdrom drev
5 stk kabinet kølere
1 stk kabinetkøler styring
6 stk maxotr harddsik

er 300W så stadig nok
Avatar billede egidiussen Nybegynder
14. oktober 2003 - 11:25 #15
Hejsa
Du skal sikkert skifte din CPU-blæser og blæseren i strømforsyningen ud til en 12 db Papst. Du kan desuden ¨få nogle støj/resonans-dæmpende beslags til dine harddiske - det burde hjælpe.
Du skal tænke på´, at hvis du køber low-noise kabinet med støjdæmpende fleece måtter, så kommer kabinetter til at veje ca. 20 kg og desuden skal du så alligevel have nogle kabinetblæsere pga. varmen.

Skipper