Avatar billede kf Nybegynder
03. januar 2001 - 14:54 Der er 7 kommentarer

Er netkortet defekt?

Serveren kommer med følgene fejlmedddellelse i event viewer: \"The Intel 82557-based PRO Adapter service failed to start due to the following error: A device attached to the system is not functioning\"

Og det er ikke driverne, fordi det har virket!
Avatar billede sjensen Nybegynder
03. januar 2001 - 14:57 #1
Geninstaller seneste servicepack så burde det virke igen.
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. januar 2001 - 22:45 #2
Prøv også lige at se i event loggen - her kan godt stå nogle flere ting.
Avatar billede fanoe Nybegynder
15. januar 2001 - 19:25 #3
Hvad er det for en maskine du har..

Vi har lige fået nye IBM-servere, med det samme problem, indtil vi installerede den af IBM angivne driver!!
Avatar billede fanoe Nybegynder
15. januar 2001 - 19:26 #4
+ naturligvis det faktum, at du skal have installeret mindst servicepack 3 førend du kan få netværket til at virke! (ifølge egne erfaringer!)
Avatar billede bossen34 Nybegynder
16. januar 2001 - 00:45 #5
hvis du er i tvivl om netkortet virker så prøv at sætte det i en anden maskine, det er tidsbesparende.
der ingen grund tilat bruge en masse tid på at installere noget nyt før du ved om netkortet virker
Avatar billede ds-zim Nybegynder
22. januar 2001 - 15:31 #6
Jeg har ladet mig fortælle at hvis NIC\'et IKKE er et ATM kort, vil der
komme lys i dioden, hvis vel & mærke at NIC\'et er forbundet til noget
(modem, hub eller lign).
Er denne simple test troværdig ?!?
Avatar billede kjeldkjaer Nybegynder
15. juli 2001 - 17:39 #7
Du har nok haft kortet siddende i en anden slotposition i motherboardet før du begyndte at \"pille\". Sæt det tilbage hvor det sad. NT er IKKE plug and play compliant.