Avatar billede p_pippi Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

include virtual, virker ikke

jeg har oprettet et virtual dir til en side og dens tilhørende filer:

//localhost/minside/

men når jeg prøver <!--#include virtual="somefile.asp"--> kan den ikke finde filen, men ligger jeg derimod filerne i wwwroot virker det ?

er der en måde at få den til at tage filen fra min nyoprettede sides root ?

håber jeg forstås :)

mvh

p_pippi
Avatar billede dilleberg Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:26 #1
F.eks

<!--#include virtual ="/minside/somefile.asp"-->

db
Avatar billede p_pippi Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:33 #2
ja, m en så skal jeg sidde og rette alle filer når jeg ligger det ud på et hotel. lisom hvis jeg bruger <!--#include file=""-->

nu har jeg rykket min include filer ud i wwwroot, men jeg ville gerne have det til at virke uden at behøve dette...
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:53 #3
virtual tager altid fra roden .. file tager ud fra der filen der kalder ligger...
Avatar billede p_pippi Nybegynder
13. oktober 2003 - 23:03 #4
i know...men er det muligt(xp pro) at oprette sin mappe som rod ?
Avatar billede dawin_dk Nybegynder
13. oktober 2003 - 23:10 #5
ja.. IIS/PSQ kan opsættes til at den mappe man angiver er home-mappe ... ved ik den præcise placering i XP men erd er sikkert andre der gør ..
Avatar billede p_pippi Nybegynder
16. oktober 2003 - 15:00 #6
x