Avatar billede thefghost Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:05 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Tempoary Internet Folder

Jeg har nu for anden gang opfyld min system harddisc, problemet er bare at jeg ingen film, spil eller musik filer har på min systemharddisc. Det der virkeligt fylder lægger jeg over i min anden harddisc. Alstå har jeg en disc på 10GB til styresystemer og en på 110GB til alt andet. Så jeg kan ikke forstå hvad det er der fylder udover der er en fil der fylder knap 2GB som som hedder: Tempoary Internet Files. Jeg har slettet alt indholdet ved at højreklikke på Internet ikonet og så slette Tempoary files og delete cookies så filen burte være tom. Det er den også når jeg åbner for den ved at dobbeltklikke på den, men når jeg kører coursen henover den viser den at der stadig er 1.32 GB i den. HVA SØREN ER DET?????
En der kan sige mig om man kan slette de "overflødige" 1,32 GB eller om det overhovedet er muligt.....Det er anden gang det sker...Jeg blev nød til at formatere første gang for at fjerne den. Det tager SÅ lang tid så har du et andet forslag er jeg lutter øre!!!!
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2003 - 22:06 #1
Prøv lige at slette den inde fra internet explorer under funktioner internetindstillinger - slet midlertidige filer.
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2003 - 22:06 #2
Har du måske nogle skjulte filer i den? Som standard gemmer explorer det meste væk for os brugere
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2003 - 22:06 #3
Der inde kan du også tilpasse størrelse af hvor meget dine midlertidige filer må fylde.
Avatar billede arlet Juniormester
13. oktober 2003 - 22:06 #4
Det er sikkert din systemgendannelse, den tager meget plads
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2003 - 22:08 #5
Ellers så gå i stifinder og op i funktioner - mappeindstillinger og få vist systemfiler så burde du kunne se hvad det er der ligger der.
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. oktober 2003 - 22:12 #6
Med XP er det ret let, jeg har selv haft samme problem. Her er hvad jeg gjorde da min 10 Gb system partition blev fuldt op.

Disk oprydning, der tømmer papirkurven og temp internet files.
Scanning for Ad og Spyware med Ad Aware fra http://www.lavasoftusa.com

og her kommer det så.

Hvis du får mange mails og mange news mails i f.eks. Outlook og outlook express, fylder disse enormt, og de tager tid at få til at fylde mindre. Dette gøres således.

Først sletter du alt unødvendigt mail og news.
Herefter komprimere du din mailmappe dette gøres således

Outlook: funktioner - indstillinger - konfiguration af e mail - tryk på knapåper datafiler - marker datafilerne en af gangen - vælg indstillinger - komprimer nu

Outlook expres: Filer - mapper - komprimmer alle mapper

Denne komprimering skal gennemføres mindst 7 dage i træk før det virker maximalt. Derer 7 dages retentions periode på mail, hvis du ikke selv har ændret det

Det sidste du gør er defragmentering, dette bør du også gøre 7 dage i træk, efter hver komprimering
Avatar billede thefghost Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:55 #7
Jeg har nu Fjernet alt indholdet i "TEMPOARY INTERNET FOLDER" og jeg bruger ikke outlookekspress, men bare en hotmail addresse. Jeg har SPYBOT SEARCH AND DESTROY som jeg bruger jævnligt.

Jeg har også oprettet en ny sikkerhedspakke der hedder NORMAN VIRUS CONTROL/PERSONAL FIREWALL som gjorde at en masse af min gamle downloads ikke virkede. Jeg har derfor afinstilleret dem og hentete dem igen. Og derefter defragmenteret System partitionen.

Stadig uden held. Hvor finder jeg STIFINDER/genvejen så jeg kan kigge i mine systemfiler?????

Andre forslag...
Avatar billede thefghost Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:56 #8
Jeg har nu Fjernet alt indholdet i "TEMPOARY INTERNET FOLDER" og jeg bruger ikke outlookekspress, men bare en hotmail addresse. Jeg har SPYBOT SEARCH AND DESTROY som jeg bruger jævnligt.

Jeg har også oprettet en ny sikkerhedspakke der hedder NORMAN VIRUS CONTROL/PERSONAL FIREWALL som gjorde at en masse af min gamle downloads ikke virkede. Jeg har derfor afinstilleret dem og hentete dem igen. Og derefter defragmenteret System partitionen.

Stadig uden held. Hvor finder jeg STIFINDER/genvejen så jeg kan kigge i mine systemfiler?????

Andre forslag...
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. oktober 2003 - 23:12 #9
prøv med en Repair

Først prøv at gå i start - kør - skriv sfc /scannow

Hvis det ikke virker så prøv nedenstående

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341

taget fra resten ;o)
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. oktober 2003 - 23:14 #10
Punkt 6: Gå ud og lav kaffe
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. oktober 2003 - 23:53 #11
Kunne også prøve med en rep af IE

Gå ind i Tilføj/Fjern progammer..
find internet explorere.. klik fjern..
og nu kommer der et vindue op hvor du skal vælge at Reperare Internet Explorer..
Avatar billede magictouch Nybegynder
14. oktober 2003 - 07:43 #12
Her er et program hvor du kan se hvad de forskellige ting fylder:
http://download.com.com/3001-2248-10136706.html
bertie foreslår at ændre størrelsen på mappen-midlertidige osv. sæt den til f. eks. 50 mb
Avatar billede cerb Nybegynder
14. oktober 2003 - 07:54 #13
http://www.purgeie.com/
Prøv dette program og se om det ikke hjælper dig
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2003 - 18:23 #14
stifinder finder du under Start - Programmer - Tilbehør