Avatar billede deaz Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:22 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Deling af Internet

M0jn :)

Jeg har 2 netkort, det ene koblet på internettet, det andet koblet på switchen. Ok, ´nu mangler jeg så at få delt internetforbindelsen med xp? Er der nogen der kan guide mig dertil?

Mhv. DEAz
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2003 - 16:25 #1
Er det flere PC'er der skal på nettet samtidig ?

Prøv at forbinde internettet til switchen, og så herefter hver enkelt PC til switchen (det er det den er lavet til :o))
Avatar billede riversen Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:26 #2
mojn...

højreklik på den forbindelse der har adgang til internet og vælg egenskaber...der er et faneblad (mener det hedder avanceret). Der kan du dele det. Dit andet netkort får tildelt ip'en 192.168.0.1. På den anden pc kan du give ip 192.168.0.2, subnet 255.255.255.0 og gateway 192.168.0.1. DNS'er skal være dem du har oplyst fra din internetudbyder. Du kan evt. se dem, ved at skrive ipconfig /all på pc1.
Avatar billede riversen Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:26 #3
phatlasse: det kræver flere ip-adresser fra isp'en
Avatar billede deaz Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:27 #4
Vi har ADSL express i huset, der er kun adgang til at 3 computere er på internettet. Men nu er det sådan at vi skal ha 7 computere online :/ Og nej man kan ikke bare koble den på Switchen så kommer der kun 3 på ( de første som connecter )

Mhv. DEAz
Avatar billede riversen Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:28 #5
jeg vil varmt anbefale du anskaffer en router istedet. Så er du ikke afhængig af en pc der skal være tændt. kig på www.edbpriser.dk --> en dlink eller linksys.
Avatar billede deaz Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:29 #6
det eneste problem jeg har nu er at jeg åbenbart ikke fik framedyn.dll med i min installation kan i hjælpe mig med det?
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2003 - 16:29 #7
riversen>> ved det godt - det var bare et skud.
Havde deaz skrevet fra starten hvordan det hang sammen, havde jeg heller ikke svaret. :o)
Avatar billede riversen Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:30 #8
hvornår får du fejl vedr. den fil ?
Avatar billede deaz Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:31 #9
riversen det nok pga. manglende framedyn.dll at jeg ikke har kunnet finde det... der er vel ikke en af jer der kan sende den til mig på deaz@frac.dk ?
Avatar billede deaz Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:32 #10
Mangler framedyn.dll for at kunne bruge fanen Avanceret :/
Avatar billede riversen Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:32 #11
det tror jeg nu ikke
Avatar billede riversen Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:33 #12
sikker på det?... jeg sender den bare
Avatar billede deaz Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:39 #13
Nej det var det desværre ikke :/

http://musalk.dk/deaz/fejl.gif
Avatar billede deaz Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:55 #14
jeg tager en geninstalltion af det lorte OS

men tak for hjælpen!
Avatar billede deaz Nybegynder
13. oktober 2003 - 17:58 #15
formaterede og installerede dejlige win2000 ;) der virkerkede lortet :)
Fortrækker nu linux men wtf :P

Mhv. DEAz