Avatar billede jschroll Nybegynder
03. januar 2001 - 13:25 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Interdev og Visual Sourcesafe

Er der nogen der ved hvordan man løser følgende problem: Jeg har oprettet en database i visual sourcesafe. Den virker fint, både når jeg bruger den manuelt, men også når jeg checker filer ind og ud i visual basic.

Når jeg så prøver at add\'e mit projekt til visual sourcesafe fra interdev, får jeg at denne fejl \"Cannot establish source control for the Web application. The server does not have a source control system installed on it, or the user name is not recognized.\"

Det er temmelig sikkert en server fejl af en eller anden art. Det virker på en anden maskine men jeg kan ikke finde ud af hvorfor det ikke virker på min.
Jeg kører win 2000 server og visualstudio 6.0 SP4.

HJÆÆÆLP

Avatar billede jschroll Nybegynder
03. januar 2001 - 13:27 #1
Jeg har også installeret visual sourcesafe server components uden held.
Avatar billede frank_jensen Nybegynder
03. januar 2001 - 14:51 #2
Du skal huske at oprette brugere i Visual SOurceSafe, og give brugeren de aktuelle rettigheder...
Avatar billede jschroll Nybegynder
03. januar 2001 - 16:02 #3
Det er gjort. Har også prøvet at oprette IUSER_[machinename] som bruger, men uden held.
Avatar billede swjensen Nybegynder
03. januar 2001 - 20:11 #4
Du skal installere server-delen af VSS fra VS6.0. Og så skal du pege hen på databasen i srcsafe.ini - den rigtige vel at mærke

Her er et link, der forklarer, hvad der kan gå galt:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q236/9/51.ASP
Avatar billede jschroll Nybegynder
09. januar 2001 - 16:12 #5
Det har ikke noget med det at gøre. Så vidt jeg kan se er det noget med mine frontpage extentions. Jeg har prøvet alt, men jeg kan ikke få det til at køre.
Avatar billede swjensen Nybegynder
10. januar 2001 - 06:29 #6
OK. måske har du ret, men jeg fík den samme fejl, som du beskriver, fordi Interdev bruger FrontPageServerExtensions til at kommunikere med SourceSafe med. Når Interdev så fik fat i Client-versionen af SourceSafe, meldte den tilbage, at der ikke var et Source Control system på maskinen. Først da jeg fik registreret den rigtige Ssapi.dll, og fik peget hen på den rigtige database i den rigtige sourceSafe.ini fungerede det.
Avatar billede jschroll Nybegynder
30. april 2002 - 01:02 #7