Avatar billede uffekat Nybegynder
13. oktober 2003 - 10:12 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Computeren slukker sig selv

Jeg ved ikke om det her er under den rigtigt kategori, men here we go:

Min computer er her på det seneste begyndt på noget mærkeligt, lige pludselig, og uden noget som helst varsel, lukker den sig selv ned. Ikke sådan at den siger: "computeren lukker," den lukker sig som om strømmen bliver taget, men virker fint bare man tænder for den igen :S

Jeg ved virkelig ikke hvad det kan være, så derfor håber jeg du kan hjælpe.

Hardware:
AMD Palomino 1800+ Med boxed køler
EPoX EP-8RDA+
ASUS GF 4 Ti 4400
2x Maxtor fluid HDDs
ASUS brænder & LiteON DVD-drev
Codegen 400W strømforsyning (kan det være den)

OS: Win XP

Håber du ved hvad det er:D eller kan være.
Avatar billede ird Praktikant
13. oktober 2003 - 10:13 #1
lyder som msblaster :-)
Avatar billede ird Praktikant
13. oktober 2003 - 10:14 #2
Det lyder som om du har blaster virussen

http://www.eksperten.dk/spm/386329
Avatar billede ird Praktikant
13. oktober 2003 - 10:14 #3
http://www.eksperten.dk/spm/386329 - at fjerne den er ikke nok, med mindre du også husker at opdatere windows fra windowsupdate.
Avatar billede ird Praktikant
13. oktober 2003 - 10:15 #4
Som du sikkert har erfaret, blev der for noget tid siden fundet et stort sikkerhedshul i Windows. Nogle fik så den idé, at udnytte det til at udvikle en orm (kendt som MSBlaster).

Der er nu fundet flere huller i den selv samme RPC service, som kan udnyttes på samme måde. Det er derfor kun et spørgsmål om tid, inden en ny orm bliver sat fri.

Det er derfor klogt at opdatere sin Windows atter igen...

Tidligere omtalt på eksperten: http://www.eksperten.dk/spm/386329

Microsoft:
http://www.microsoft.com/technet/treeview/?url=/technet/security/bulletin/MS03-039.asp
http://www.windowsupdate.com

Direkte patch

XP:
Engelsk: http://download.microsoft.com/download/c/d/d/cdd7ac92-e4cc-4b1e-bc2f-7a61b46b23bf/WindowsXP-KB824146-x86-ENU.exe
Dansk: http://download.microsoft.com/download/1/1/0/110aeb05-2e44-4b39-a68e-a0604d6193d6/WindowsXP-KB824146-x86-DAN.exe

Engelsk: http://download.microsoft.com/download/0/a/6/0a634e35-f29a-4f26-b006-d315e898edef/Windows2000-KB824146-x86-ENU.exe
Dansk: http://download.microsoft.com/download/1/5/6/15626223-5b9e-4d06-9ad1-8b8fbabd0d57/Windows2000-KB824146-x86-DAN.exe

Eeye (exploiten): http://www.eeye.com/html/Research/Advisories/AD20030910.html
Avatar billede arlet Juniormester
13. oktober 2003 - 10:17 #5
Det er kun blaster hvis nedtællingen kommer med det samme, ikke når det pludselig bare lukker ned.

Du skal gå ind på windows update og hente alt hvad der er derinde..
Avatar billede ird Praktikant
13. oktober 2003 - 10:18 #6
hvis du lukker din Dcom så skulle du være sikret for fremtiden!

http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#DCom kan du få at vide hvordan du deaktiverer dcom for altid. Vi har fundet et lille stykke værktøj som gør det i et snuptag, og det er alligevel de færreste som bruger dcom til noget som helst. Fordelen ved at deaktivere er jo indlysende, det er jo herigennem de nye exploit kommer igennem.
Avatar billede uffekat Nybegynder
13. oktober 2003 - 10:21 #7
Det er ikke blaster tror jeg, den har jeg haft, og slettede den.
Desuden kommer der heller ikke nedtælling, den lukker bare som om der går et lyn i lortet :\
Avatar billede arlet Juniormester
13. oktober 2003 - 10:23 #8
Har du hentet opdateringer fra windows
Avatar billede uffekat Nybegynder
13. oktober 2003 - 10:26 #9
Jeg er igang, men jeg kan jo først acceptere svarene når jeg er sikker på den ikke slukker mere :)
Avatar billede c-holst Novice
13. oktober 2003 - 10:28 #10
skal vi lige blive enige om, hvordan den slukker.
1: den går ud som hvis du slukker for strømmen på stikkontakten
2: den foretager den almindelige nedlukning på egen hånd
3: den meddeller at den lukker inden for et tidsrum
Avatar billede arlet Juniormester
13. oktober 2003 - 10:36 #11
er sikker på at det er nr. 1

leder som en besat, for der var et spg med svar forleden dag...
Avatar billede ird Praktikant
13. oktober 2003 - 10:37 #12
Måske er psu'en ved at være færdig
Avatar billede arlet Juniormester
13. oktober 2003 - 10:58 #13
uffekat -> Hvordan slettede du blaster,
da du havde den???
Avatar billede arlet Juniormester
13. oktober 2003 - 11:03 #14
Det er sikket blasteren, du ikke har fået helt væk

For at løse problemet skal du hente 2 programmer.

Først spybot : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
Installer og kør Spybot, opdater online, scan, afhjælp valgte problemer, derefter genstarter du

Derefter hijackthis : http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

den udpakker du og kører Hijackthis, scan, save log og kopier logfilen herind, så kigger vi på den.

DU MÅ IKKE FIXE NOGET SELV. NÅR VI HAR TJEKKET LOGGEN IGENNEM FORTÆLLER VI DIG HVAD DER SKAL SLETTES...
Avatar billede ird Praktikant
13. oktober 2003 - 11:05 #15
som jeg skev
Avatar billede perhaps Nybegynder
13. oktober 2003 - 11:06 #16
Har du fornylig fjernet noget software og er det ikke sådanne at det er når du er på nettet at den afbryder?
Avatar billede perhaps Nybegynder
13. oktober 2003 - 11:16 #17
Hvis du f.eks. fjerner noget software som er tilknyttet et p2p-program, fordi du nu ikke kan lide det ragelse du får med, så sker det tit at man fjerner en del af en kæde, og derfor lukker den internet og pc-ned. Den software kaldes Layered Service Provider eller LSP. Jeg kan nemt reparere, hvis du mener det er tilfældet, men det er jo ikke sikkert. Kan du genkende situationen eller ikke?
Avatar billede arlet Juniormester
28. oktober 2003 - 09:36 #18
Har du fået dit spørgsmål besvaret??, for så skal du huske at lukke dit spørgsmål ved at accepterer et svar..
Avatar billede ird Praktikant
01. november 2003 - 14:54 #19
Kunne du ikke komme med lidt feedback eller en afslutning her. Ville være dejligt at vide om problemet blev løst eller andet!!
Avatar billede ird Praktikant
14. november 2003 - 08:05 #20
Ville være dejligt med god feedback!
Avatar billede uffekat Nybegynder
19. november 2003 - 18:47 #21
Det var min PCU, smed min gamle 300W pølle i, og så virke(de) det fint

men ellers tak...
Avatar billede arlet Juniormester
19. november 2003 - 19:03 #22
Velbekommen og tak fordi vi måtte hjælpe*S*
Avatar billede ird Praktikant
20. november 2003 - 12:19 #23
Husk at lukke tråden!!
Avatar billede ird Praktikant
20. november 2003 - 12:19 #24
skal man smide et svar??
Avatar billede uffekat Nybegynder
20. november 2003 - 18:49 #25
Hvordan kan jeg gøre det uden at give point? Hvis nu ingen hjælper mig :S
Nå, men du får dem da bare!
Avatar billede uffekat Nybegynder
20. november 2003 - 18:49 #26
BTW mener jeg PSU ^^