Avatar billede hamderper Nybegynder
13. oktober 2003 - 09:52 Der er 3 kommentarer

kan jeg bruge en proxy ?

Hejsa.. jeg ved ikke om det er det rigtige sted at oprette spørgsmålet.. men jeg prøver alligevel.
Jeg har et stort problem med MSN som bliver misbrugt af vores kursister. Har I nogle forslag til hvordan jeg forhindrer dem i at bruge den? kan jeg evt. installere en proxyserver på vores server? Hvilken skal jeg bruge og hvordan gør jeg.. ?? Kan du hjælpe med opsætning osv. giver jeg gerne 200 points.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. oktober 2003 - 10:27 #1
Umiddelbart vil jeg sige du skal have en firewall.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
13. oktober 2003 - 15:12 #2
Hvad mener du med at det bliver misbrugt.

Med en firewall kan du stoppe filoverførsler og voice i messenger. Men du kan ikke stoppe folk fra at bruge messenger som tekst chat.
Man kan selvfølgelig fjerne messenger fra maskinerne, men det kan de jo selv installere igen.
Men jeg tror det er på selve klient-maskinerne det skal lukkes, hvis de slet ikkemå bruge messenger.
Avatar billede hamderper Nybegynder
21. oktober 2003 - 10:23 #3
Jeg ved at man kan gøre så man ikke kan bruge MSN uden en proxy-client.... men hvordan?