Avatar billede modist Nybegynder
13. oktober 2003 - 00:05 Der er 7 kommentarer

Topcom Skyr@cer WBR 244

Hej,

Jeg har købt ovenstående (fra Netto) og skulle egentlig bruge den som accesspoint til mit eksisterende netværk.

MEN.... det kan jeg åbentbart ikke :-((

Den kan kun kører som router - med firewal osv.

Det kører også fint under normale omstændigheder, men lige så snart jeg anvender VPN / cisco, så er der problemer.

Jeg kan godt browse, og til dels køre ftp (læs, men ikke skriv).

Jeg har forsøgt at sætte DMZ til min bærbare (som er eneste trådløse), men uden held.

Har I et godt råd ? Evt nogle der mangler en trådløs router/firewall, og ligger inde med et trådløst accesspoint ?

/Morten
Avatar billede keysersoze Guru
13. oktober 2003 - 00:13 #1
jeg har købt præcis den samme - og har heller ikke kunnet få alle mine problemer løst. Jeg har haft kontaktet TopCom men uden held - og jeg har haft et spm. kørende her hvor jeg endda tilbød at betale penge for at en ville komme og sætte det op... men uden resultat...

lige nu kører jeg med en cisco-router hvortil der er sat en router - routeren deler så forbindelsen ud til min computer og videre til TopCom'en... ikke videre genialt, men det funker

jeg følger lige med her hvis nu der skulle komme noget genialt :)
Avatar billede honne Praktikant
13. oktober 2003 - 00:25 #2
Har du prøvet at opdatere til sidste nye Firmware

Version 3.3.0
http://tools.topcom.net/files/WBR244_v3.3.0.bin

http://www.topcom.net/
Avatar billede honne Praktikant
13. oktober 2003 - 00:27 #3
Den laver en del om på denne router
Avatar billede modist Nybegynder
13. oktober 2003 - 00:28 #4
Når du siger at det funker, gælder det så også VPN ?

Jeg glemte at skrive at mit eksisterende netværk ligger connecter til min ADSL gennem en win2000server med winroute, så jeg i realiteten natter jeg 2 gange når jeg kører via trådløst.

setup:

adsl <-> win2000 <-> 192.168.1.* <-> topcom <-> 192.168.0.* <-> bærbar
Avatar billede modist Nybegynder
13. oktober 2003 - 00:29 #5
Min nuværende version er :

Firmware Version: 3.3.0 , 2003/07/08
Avatar billede modist Nybegynder
13. oktober 2003 - 20:13 #6
ja,

nogen gange ligger løsningen lige for :-)

Jeg brugte topcom til det den var beregnet til, og flyttede den forrest i kæden, og fjernede router-funktionen fra min win2000-server.

Nu  spiller det hele inklusive vpn, og alle er glade

Tak for alle kommentarerne, nu ved jeg bare ikke hvad jeg gør af mine point og hvordan jeg lukker spørgsmålet.

honne og keysersoze, kan I dele point's. De var jo meget relevante jeres svar/kommentarer.
Avatar billede keysersoze Guru
26. november 2003 - 19:09 #7
kommer med et svar hvis nu det er