Avatar billede trille Nybegynder
03. januar 2001 - 11:21 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

IIS 5 Stopper i tide og utide...

Jeg har et problem med IIS 5.0 under Windows 2000 Advanced Server.

Problemet er at den ganske spontant kan finde på at stoppe alle de kørende websites på serveren. Problemet hænder et par gange om ugen, og kan afhjælpes ved at gå ind i IIS konsollen og genstarte alle sites, men det er en ret irriterende \"feature\"!

Venligst,
Claus
Avatar billede jimmidreng Nybegynder
03. januar 2001 - 11:36 #1
lytter lige!
Avatar billede chruker Nybegynder
03. januar 2001 - 14:10 #2
Har du prøvet at kigge om der står noget i Event Viewer ?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
03. januar 2001 - 15:14 #3
jeg har haft ca. samme problem, bare på NT4 - er det fordi du har PHP4 kørende som ISAPI? det havde jeg, nu kører det som CGI og virker perfekt!
Avatar billede trille Nybegynder
03. januar 2001 - 15:21 #4
Under \"system\", er der skrevet tre records:

1.
The IIS Admin Service service terminated unexpectedly.  It has done this 1 time(s).  The following corrective action will be taken in 0 milliseconds: No action.

2.
The FTP Publishing Service service terminated unexpectedly.  It has done this 1 time(s).  The following corrective action will be taken in 0 milliseconds: No action.

3.
The Network News Transport Protocol (NNTP) service terminated unexpectedly.  It has done this 1 time(s).  The following corrective action will be taken in 0 milliseconds: No action.

4.
The World Wide Web Publishing Service service terminated unexpectedly.  It has done this 1 time(s).  The following corrective action will be taken in 0 milliseconds: No action
Avatar billede trille Nybegynder
03. januar 2001 - 15:22 #5
Jeg kører ikke CGI/PHP4

- kun SQL2000 Enterprise

;o)
Avatar billede chruker Nybegynder
03. januar 2001 - 22:48 #6
Ja, det blev man jo ikke meget klogere af :-(
Avatar billede liit Nybegynder
04. januar 2001 - 12:29 #7
Brug Apache/Linux :-)
Avatar billede trille Nybegynder
04. januar 2001 - 12:40 #8
Høhø! ...det er jo helt fantastisk til at afvikle ASP sider!

...har i mellemtiden selv fundet svaret - så jeg snupper selv mine points! ;o)

Claus
Avatar billede jens Nybegynder
04. januar 2001 - 12:57 #9
og hvad var svaret ??
Avatar billede trille Nybegynder
04. januar 2001 - 15:35 #10
Det nærmere en løsning;

Under services indstilles en recovery action for følgende services:

*IIS Admin Service
*Word Wide Web Publishing Service
*Network News Transport Protocol
*FTP Publishing Service

- jeg har indstillet den til at \"Restart the service\" på First, Second and Subsequent failures..

Du kan se i event viewer, under \"System\" om den går ned ofte!

:o) Claus