Avatar billede mulvad Nybegynder
12. oktober 2003 - 18:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Photo CD og afspilning på DVD

Jeg har begået en foto-cd med programmet Photosuite 5 fra Roxio. På cd'en ligger ca. 300 billeder. En foto-cd består af 2 spor: 1 spor med en menu og et spor med alle billederne.

Nåe jeg sætter CD'en i min computer kører slideshowet fint, og alle (ca. 300) billeder vises. Når jeg sætter foto-cd'en i mit dvd-drev kommer menuen fint frem og jeg kan starte slideshowet - men der vises kun 32 billeder af de 300, så vendes tilbage til menuen. Mine spørgsmål er derfor:

1) Er der begrænsninger på antallet af billeder, der ifølge standarderne må være på en foto-cd?

2) Kan man forestille sig at det er min hardware der kun understøtter 32 billeder på en foto-cd (det er en Lumatron bambus DVD, der ellers afspiller alt undtagen DivX)

3) Har nogen erfaringer med at producere foto-cd'er med flere billeder på

4) Kan det være programmet der er noget skidt og i så fald, kan nogen anbefale andre løsninger til at lave foto-cd'er med?

Jeg hører meget gerne fra jer!!

/Henrik
Avatar billede xorzisten Nybegynder
13. oktober 2003 - 12:09 #1
Først skal du være sikker på at det FotoCD format du bruger er det der er defineret af kodak.
Derefter skal du se på om der er et problem med billede nr. 33, det kan være der er en JPEG encoding fejl som kan afspilles på PC men ikke på din DVD afspiller.
Der er ingen begrænsninger på en Kodak FotoCD jeg har ihvertfald aldrig støt på nogen.
Håber det hjælper.
Avatar billede ansher Nybegynder
28. oktober 2003 - 17:41 #2
Hej!
Fotohandlaren i min hemstad säger att Kodak har slutat att föra sina CD för fotografier. Stämmer det? Jag har också en (Lumatron DVD300).
Avatar billede mulvad Nybegynder
28. april 2011 - 15:01 #3
Lukker og slukker