Avatar billede ritt45854 Nybegynder
03. januar 2001 - 09:49 Der er 1 kommentar og
3 løsninger

Hindre bruk av html tags i output

Hvordan kan jeg hindre at html tag\'s benyttes i f.eks. min gjestebok ? Jeg bruker ultradev, men kan også noe håndkoding.
Avatar billede lange Nybegynder
03. januar 2001 - 09:56 #1
Du kan gøre ret nemt ved at lave en Server.HTMLEncode på teksten. Så laves alle < og > til &lt; og &gt;
Avatar billede kornfreak Nybegynder
03. januar 2001 - 09:56 #2
du bruger bare <%VARIABEL = server.HTMLEncode(request(\"VARIABEL\"))%>

hvor VARIABEL er navnet på det felt brugeren indtaster beskedn i!
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
03. januar 2001 - 10:14 #3
Hvis du ikke vil bruge HTMLencode kan du læse en artikel på ActiveServerPages.dk
http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/kapitel6/remove_html.asp
Avatar billede netsrac Praktikant
03. januar 2001 - 23:09 #4
Damn nogle let tjente point....