Avatar billede bravo Nybegynder
12. oktober 2003 - 12:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan man have 2 domæner på samme IP adresse?

Jeg kører med microsoft IIS og spørgsmålet er om man der kan have 2 domæner på samme IP adresse, og er det svært at sætte op?
Avatar billede riversen Nybegynder
12. oktober 2003 - 12:46 #1
ja, hvis du har win2k server eller w2k3 server.

Ikke hvis det er win2k pro eller winxp pro. Men det kan du med apache :-)
Avatar billede nmh Nybegynder
12. oktober 2003 - 12:47 #2
Det kan man godt.
Avatar billede freeman Nybegynder
12. oktober 2003 - 12:48 #3
kik evt på. www.hanno.dk under windows 2000 & IIS

Der kan du læse hvordan man gør, samt få masser af andre informationer..
Avatar billede bleze Nybegynder
12. oktober 2003 - 12:48 #4
Det er let nok når du opretter det nye website så skriver du domain navnet i "host header" feks www.mitandetdomain.dk, så finder IIS selv ud af det
Avatar billede bravo Nybegynder
12. oktober 2003 - 12:54 #5
Øhh unskyld men hvorfor kan jeg ikke gøre det på en WinXP pro?
Avatar billede riversen Nybegynder
12. oktober 2003 - 12:57 #6
fordi det simpelthen ikke er understøttet...men hvis du installere apache kan du som sagt uden problemer.
Avatar billede riversen Nybegynder
12. oktober 2003 - 12:57 #7
du er også begrænset mht. antal aktive brugere med winxp...mener det er 10 stk på en gang.
Avatar billede bravo Nybegynder
12. oktober 2003 - 13:03 #8
Da jeg skal køre asp.net kan jeg vel ikke bruge apache. og da jeg har 3 winXP pro licenser er det lidt ærgeligt at jeg ikke kan bruge det OS.
Avatar billede riversen Nybegynder
12. oktober 2003 - 13:16 #9
ja..desværre...