Avatar billede busch-jensen Nybegynder
12. oktober 2003 - 11:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Driver til PCI grafikkort med Nvidia Chip

Hejsa

Når jeg installere Nvidia's driver til kortet, så vil Windows XP ikke starte op.

Ved opstart af computeren står der:
"Nvidia Geforce MX 440-SE VGA Bios"

Det er et PCI grafikkort, som er sat på et ATX micro bundkort med Onboard VGA, som dog er blevet disabled i BIOS og shared memory er sat til Disabled ligeså.

Kan godt starte XP i VGA mode, men så er det default windows drivere, der bliver brugt til kort og skærm.

Nogen gode ideer til drivervalg - eller bios opdatering - på grafikkortet?

Mvh
Busch-Jensen
Avatar billede fruitn Nybegynder
12. oktober 2003 - 12:31 #1
Har du prøvet at sætte shared memory til noget andet?
Det kunne måske, måske ikke, hjælpe. Er driveren godkendt af MS til XP?
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
12. oktober 2003 - 12:38 #2
Jeg prøver lige, at sætte shared memory til 64 MB... Hvad bruges det til? Der er jo 128 mb på selve kortet.
Jeg har også prøvet den driver, der bliver fundet ved et besøg på windowsupdate.com. Jeg går udfra at de wql ting, der ligger hos nvidia.com er okay :)
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
12. oktober 2003 - 12:42 #3
Samme problem. Windows XP Prof. start op... og så er der bare sort baggrund, og en markør, der ikke bevæger sig. Timeglas.
Avatar billede halifax Nybegynder
12. oktober 2003 - 13:21 #4
I BIOS er en setting i retning af Init Display First. Valgmulighederne er PCI og AGP. Stil den på PCI, Save&Exit BIOS.

Når XP kan starte op i VGA mode, kan du så ikke komme i Enhedshåndtering, markere kortet og klikke på Opdater driver? For den vej rundt at kunne pege på stien, hvor den ønskede driver ligger,oginstallere den.
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
12. oktober 2003 - 14:46 #5
halifax >> I BIOS skal initfirst stå til PCI... ellers er skærmen bare sort, så det er på plads.
I VGA tilstand har jeg prøvet at slette enhederne - både det indbyggede og PCI kortet, og genstartet normalt. Så finder og installere windows begge grafikkort, og ved genstart er skærmen så bare sort igen. Windows kan åbenbart ikke tvinges til at se bort fra AGP kortet (det interne)????
Avatar billede halifax Nybegynder
14. oktober 2003 - 00:48 #6
Disable Onboard grafik og Shared memory i BIOS vil jeg anse for korrekt. Ligeså Init Display First=PCI.

Når PCI kortet er sat i og XP er genstartet kan du så ikke komme til at installere den ønskede driver som jeg skrev i sidste del af mit forrige indlæg. Det vil jeg anse for en brugbar (korrekt) fremgangsmåde.
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
14. oktober 2003 - 10:03 #7
halifax >> Okay - jeg giver det lige en sidste chance... Ellers koster et nyt mobo 279 kr. Så flytter jeg bare alle enheder over på det - nyt mobo UDEN onboard VGA.
Avatar billede halifax Nybegynder
14. oktober 2003 - 21:43 #8
Jo Okay, giv det en chance. Nyt mobo til kr. 279,00 det er ellers billigt. Hvad er det for et, og hvor købes det. Er bare nysgerrig.  :)
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
14. oktober 2003 - 22:26 #9
http://www.bjtrading.dk/dk/info.asp?varenr=BUN-K7-S5A-L

Altså ECS K7-S5A - uden CPU eller RAM.

:) Regner med at afprøve lidt tips og tricks imorgen.
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
02. november 2003 - 20:05 #10
Fik ombyttet PCI grafikkortet til en AGP model - og i kombination med det nye motherboard virker alt fint nu.