Avatar billede 3string Nybegynder
12. oktober 2003 - 01:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Streaming og proxy

Jeg søger et program, som kan virke som proxy for en stream.

Jeg har en webcam, som jeg endelig her fået til at virke som en mms stream.
Men jeg har kun adsl og der er ikke båndbrede nok.

Fint, så låner jeg bare noget båndbrede af en ven. Men kan jeg nu installere et program, som henter min stream via adsl'en og sender den videre, så alle de som skal se min webcam, kan se den fra min kammerats server?
Avatar billede jpvj Nybegynder
12. oktober 2003 - 01:36 #1
Hvorfor skulle det gå bedre end hvis de hentede den direkte fra din ADSL?

Jeg håber at du når du skal sende til mange brugere vælger at multicaste ... eller kan du slå enhver forbindelse "ihjel" med streaming video og et ganske lille antal brugere...
Avatar billede 3string Nybegynder
12. oktober 2003 - 01:44 #2
Min adsl har kun båndbredde til 1-2 forbindelser.
Den forbindelse bruger jeg til sende streamet videre til computeren(com2), som jeg har lånt af min ven.
Den computer(com2) har en rigtig fed båndbredde, hvor rigtig mange kan hente streamen fra.
Kan det lade sig gøre, f.eks. ved at jeg installere en form for proxy på com2?
Avatar billede jpvj Nybegynder
12. oktober 2003 - 02:48 #3
Ja - det skulle være muligt.

Du griber dog problemet forkert an. Hvis du vil streame data til mange brugere på en gang, så skal du bruge multicast.

JP
Avatar billede 3string Nybegynder
03. november 2003 - 15:44 #4
Lukker...