Avatar billede tumben Novice
11. oktober 2003 - 20:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Matrox P750 hjælp med config

Hej

Jeg har et Matrox P750 grafikkort..og det kører derudaf...med 1 digital...1 analog..og et tv..på samme tid..de 2 monitorer er "som en" dvs 2048 x 768 og så bruges tvét til at gengive f.eks powerDVD.
Programmerne kan man så stille til at starte på f.eks den analoge skærm.....MEN..jeg kan ikke finde ud af at få messageboxe og "pop ups" til IKKE at komme op midt på skærmen.....dvs MIDT mellem den digitale og den analoge skærm...(er du med ??)..og det er r.. irretrende..da man så ikke kan læse hvad der står ...uden at konsentrerer sig lige i overkanten.....
for at hjælpe ..er det nok et must at du selv har kortet

(seneste driver...seneste bios...osv)
Avatar billede snz Nybegynder
12. oktober 2003 - 17:16 #1
Jeg har et Matrox P650 og har samme irriterende problem som dig. Jeg tror det er en fejl i driveren. I "Matrox PowerDesk-HF" er der et punkt i "desktop management" der hedder "center dialog boxes and messages boxes" hvor man kan stille hvor "popups" skal vises, men "desktop management" retter sig bare ikke efter det. Jeg tror vi kommer til at vente til næste opdatering før problemet er løst.
Avatar billede tumben Novice
12. oktober 2003 - 20:36 #2
øv....men det er da rat det ikke er mig der er en tumbe ;-)...man må så bare håbe at de får det ordnet..lad mig endelig høre hvis du kommer på noget...jeg har tænk mig at skrive til matroxsupport...når jeg blir lidt mere klar i hovedet
Avatar billede snz Nybegynder
13. oktober 2003 - 08:30 #3
Jeg har undersøgt sagen nærmere i Matroxs brugerforum. Der er en bruger der har samme problem (godt nok med G550) og som får svar fra Matroxs Tech Support. Jeg citerer:

“This is because you are using " same resolution and color depths on both monitors" as opposed to "separate resolutions...".
The settings you selected are correct. The problem is that many popups from Microsoft do not go by these settings and come up in the center on the desktop which is between the 2 monitors. Most application popups should come up fine but many popups from applications that go by the desktop area will come up in between the 2 screens.
The best way to get the poipups to come up on 1 display is to use the "Separate resolutions..." in the DualHead options and set each monitor separatly.”
_________________
Louie
Matrox Graphics
Technical Support

Jeg prøvede som foreslået at skifte fra “Stretched mode” til “Independent mode” Og ganske rigtigt så forsvandt det gamle problem. Men nye endnu mere irriterende problemer kom til, når man er vant til at bruge ”Stretched mode” Prøv selv. Jeg har skiftet tilbage og vil affinde mig med tingenes tilstand. Jeg har haft et ATI-kort, der ikke havde det problem, mærkeligt at multiskærmskongen Matrox ikke kan finde ud af det.
Avatar billede tumben Novice
13. oktober 2003 - 14:50 #4
jeg har ikke muligheden for Independent mode ...når der er 3 skærme på  se evt her. http://home19.inet.tele.dk/fasterglatnakke/matrox.jpg
(brug IE ´s "expand to regular size")
Avatar billede tumben Novice
13. oktober 2003 - 14:51 #5
..jeg har skrevet til dem...så må vi se...
Avatar billede tumben Novice
17. oktober 2003 - 01:27 #6
ggaabb det må være kaffedrengen som passer supporten i denne uge :

You do not get the "2 displays, INDEPENDENT mode + 1 feature display" setting because you have 1 digital and 1 analog monitor. You only get the "2 displays, INDEPENDENT mode + 1 feature display" when using 2 digital monitors or 2 analog monitors and 1 TV. When using 1 analog and 1 digital this option is not available.

der er bare lige det ved det at ...hvordan vil han sætte 2 digital skærme OG et TV til samtidig..det kan ikke lade sig gøre derimod kan der godt sidde 2 analoge OG et tv....men så skal jeg altså skrotte min nyindkøbte ½milliardkroners Eizoskærm...og sætte en gammel analog skærm på igen ...nnnnnnnnnæææææ..må finde på noget
Avatar billede tumben Novice
20. oktober 2003 - 15:48 #7
snz svar lige da du har ret..der er ikke andet atgøre end at sætte min nye digitalskærm...til at køre analogt....ggaaaaaab
Avatar billede tumben Novice
05. november 2003 - 22:33 #8
snz svar lige hvis du vil points
Avatar billede snz Nybegynder
07. november 2003 - 20:32 #9
Håber du får styr på det.
Avatar billede tumben Novice
08. november 2003 - 01:02 #10
det gør jeg vel ikke rigtig før de få lavet en driver der kanta 1 analog.og en digital..independent mode...så nu må jeg køre analogt indtil da...tak for hjælpen