Avatar billede gpower Nybegynder
11. oktober 2003 - 17:39 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

overcloking af amd xp 2200+

kan man overcloke min processer uden at flase min bios?????
jeg har et k7s5a pro bundkort
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
12. oktober 2003 - 16:44 #1
Ja, men det er langt nemmere at flashe BIOS :o)

Du skal ellers skære broerne på CPU'en over og forbinde dem påny = stor risiko for at smadre CPU'en :o)
Avatar billede tim-p Nybegynder
12. oktober 2003 - 18:18 #2
ahh det er skam ikke så svært. du skal bare komme tape på det hele og så skære ud rundt om broerne, derefter komme noget epoxy non conductive lim derned og til sidst putte noget conductive stuff på (sådan noget bagrude fixer)

Det er best at bruge en tynd nål til at påføre med.

Men du kan da også bare hæve din fsb.

held og lykke
Avatar billede gpower Nybegynder
12. oktober 2003 - 18:43 #3
okey men min computer går i sort når jeg hæver fsbén ellers er det bare mig der gør det forkert;) så hvordan skal jeg hæve fsbén
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2003 - 19:33 #4
Hæv FSB i små trin, ellers er det ikke sikkert din CPU eller RAM kan følge med.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
12. oktober 2003 - 19:59 #5
Tim-P >> Det duer IKKE!!! Man kan ikke ændre på Multiplikatoren på K7S5A, så vidt jeg ved... Kunne man ikke på min version af kortet, da!

De uofficelle BIOS'er giver mulighed for 138, 143, 147, 150, 166, 200Mhz + div. asynkrone indstillinger, som sjældent virker...

Prøv 138/138Mhz... Det burde kunne lade sig gøre! Ellers vil din CPU bare ikke OC'e med det bundkort...
Avatar billede legomobilen Nybegynder
12. oktober 2003 - 20:08 #6
Jeg har en lille video hvor man ser hvordan en AMD lukkes op. Den er lavet af www.Tomshardware.com
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
12. oktober 2003 - 23:33 #7
legomobilen >> Skal jeg sige det én gang til?

Multiplikatoren kan IKKE ændres på K7S5A-bundkortet og hvorvidt CPU'en er låst eller ej har INGEN indflydelse på om man kan hæve FSB'en!
Avatar billede gpower Nybegynder
12. oktober 2003 - 23:37 #8
Jeg kan godt andre cpuen så den komr til at køre med 166 men ikke mindre og så går min computer bare i sort og vil ikke tænde så jeg kan altså ikke overclocke min cpu
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
13. oktober 2003 - 12:15 #9
Jeg går så ud fra din CPU er beregnet til at køre med 333Mhz på FBS'en? Ellers er det en ganske fornuftigt omgang OC, da :o)

Men hvis den kan køre 166Mhz (333), så lad den da gøre det ;o)

Hvad har du ellers siddende i PCI-portene, egentlig?
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
13. oktober 2003 - 12:16 #10
Argh! Mig der misforstod!

Du kan altså ikke komme under 166Mhz på FSB'en? Så har du da vist ikke fået fat i den rigtige BIOS!

Hvor har du fundet din BIOS?
Avatar billede gpower Nybegynder
13. oktober 2003 - 13:54 #11
det er en standart bios og der er ikke gjort noget ved den. lige nu køre min computer med en hastighed på 133 hvis jeg cloker den til 166 går den i sort og jeg skal pille batteriet ud af min computer for den kommer til at virke igen.
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:23 #12
Du skal have en anden BIOS... Cheepo's BIOS'er skulle være fortrinlige - så værs'go' :o)

http://www.ocworkbench.com/2003/bios/ecs/k7s5apro/Chb0120.zip (fastwrites disabled)

http://www.ocworkbench.com/2003/bios/ecs/k7s5apro/Chb0120f.zip (fastwrites enabled)

Flash-program:

http://www.ecs.com.tw/download/flash_ami.htm
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
13. oktober 2003 - 16:23 #13
Avatar billede gpower Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:31 #14
okey hviken en af de to filere skal jeg bruge og er det flase programmer eller hvad er det
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
14. oktober 2003 - 13:48 #15
"FastWrites Enabled" lader CPU'en kommunikere direkte med grafikkortet og det giver bedre ydelse men i nogle tilfælde også øget ustabilitet. Jeg vil anbefale dig at prøve med FastWrites Enabled først og hvis der ikke opstår nogle problemer uden OC, er det jo lækkert :o) Så har du måske klemt 1-2% ekstra ud af systemet og det er ikke ringe...

Du skal oprette en opstarts-diskette, så du kan starte computeren i ren DOS og der skal du bruge en anden diskette med den nye BIOS og flashprogrammet. BIOS'en skal pakkes ud med WinZip først ;o)

I DOS går du ind på den diskette med BIOS'en og flashprogrammet og skriver:

aminf335 chb0120f.rom

Resten skulle gerne gå af sig selv :o)

Desværre understøtter ECS' bundkort og BIOS-software ikke flash fra Windows og du må IKKE have Windows kørende i beggrunden, da det kan lave så meget ravage i BIOS-chippen at du ikke får startet din computer op igen uden at investere i en nu BIOS-chip...
Avatar billede gpower Nybegynder
14. oktober 2003 - 20:15 #16
okey men hvis det nu går galt hvor kan jeg så købe en ny bios chip henne
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
15. oktober 2003 - 10:55 #17
Ja, dét er så et godt spørgsmål... Jeg har aldrig haft problemet selv, såeh :oP

Der burde ikke ske noget, så hvis du sørger for ingen uvedkommende ved en fejltagelse genstarter din computer midt i flash-processen sker der ikke noget :o)
Avatar billede gpower Nybegynder
18. oktober 2003 - 18:28 #18
Er der slet ingen der ved hvor man kan købe en ny bios chip???
Avatar billede kumian Nybegynder
02. januar 2004 - 19:07 #19
www.bios-flash.dk  prøv at kigge der