Avatar billede cover.man Nybegynder
11. oktober 2003 - 14:39 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

4.7 hvordan 6.7

Hej jeg har lige købt en DVD-brænder og jeg vil gerne brænde en dvd. Men den fylder ca. 6.7.
Kan jeg så ikke brænde den når min brænder kun tager 4.7.
Hvad program skal jeg bruge.

på forhånd tak
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2003 - 14:43 #1
Du skal konvertere den til et andet format og derefter kopiere den ned på dvd.
Avatar billede cover.man Nybegynder
11. oktober 2003 - 14:44 #2
Hvad program skal jeg bruge.
Så man kan ikke bare smide en dvd i drevet og så brænder den den bare :(
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
11. oktober 2003 - 14:49 #3
Avatar billede hcm Nybegynder
11. oktober 2003 - 14:49 #4
Der findes et program som hedder dvd-shrink som skulle kunne fjerne overflødige lydspor og andet, så det passer på en 4.7 skive. http://www.dvdshrink.org/
Har dog ikke selv afprøvet det
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2003 - 14:50 #5
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2003 - 14:50 #6
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2003 - 14:52 #7
P.s. du skal IKKE vælge DivX - medmindre din afspiller kan læse DivX format, og det er der ikke mange der kan - endnu...
Avatar billede hcm Nybegynder
11. oktober 2003 - 14:53 #8
Hvorfor konvertere den til et andet format, med tab af kvalitet til følge? Med lidt held kan man fjerne ekstra ting og sager så der kun er 4.7 gb tilbage
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2003 - 14:54 #9
hcm> undskyld mig, men at fjerne noget fra lydsporet er altså også en forringelse :)
Avatar billede hcm Nybegynder
11. oktober 2003 - 14:56 #10
John stigers> Jeg tænker på at fjerne spansk og tysk lydspor (eller hvad der nu er) som man alligevel ikke bruger
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. oktober 2003 - 14:58 #11
aha nu er jeg med - ja så er det vist et godt valg :)
Avatar billede kick Nybegynder
11. oktober 2003 - 15:01 #12
Et kanon godt og gratis program : DVD Decrypter
Se og læse hvordan men gør her : http://www.dvdrhelp.com/forum/userguides/141024.php
Avatar billede kick Nybegynder
11. oktober 2003 - 15:03 #13
If your DVD source is under 4.38 GB (so called DVD-5), you can make an exact copy of the DVD.
But if your DVD source is over 4.38 GB(so called DVD-9), you have to reconvert it to fit on one recordable DVD-5 which means that you will lose some video quality. (Because it doesn't exists any recordable DVD-9 media.)
------------------------------------------------------------------
Preparation - DVD-9 or DVD-5 ?
How to check if the source DVD is a DVD-5 or a DVD-9.

Tools required:
DVD Decrypter (Free software).
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
11. oktober 2003 - 15:16 #14
Avatar billede rico_pust Nybegynder
12. oktober 2003 - 21:17 #15
hvordan kan man så fjerne de forskellige ligegyldige sprog, undertekster, special features osv? Det er vel det der så er mest relevant at gå videre med
Avatar billede hcm Nybegynder
13. oktober 2003 - 09:20 #16
På siden jeg henviste til er der også link til en beskrivelse af hvordan man bruger programmet. Som sagt har jeg ikke selv brugt det, men har hørt meget godt om det
Avatar billede cover.man Nybegynder
13. oktober 2003 - 22:15 #17
tak for hjælpen