Avatar billede ekper Nybegynder
11. oktober 2003 - 12:12 Der er 6 kommentarer

c-mos

jeg har desværre kommet til at slette på c-mos´sen.
Er der der noget man kan gøre så?(en sætning der skal skrives? evt(bare 2 trin!)).Vil gerne undgå montørbesøg og så tage en chance ved selv at prøve!!
Avatar billede fromsej Praktikant
11. oktober 2003 - 12:23 #1
Helt nøjagtigt hvad har du slettet, og hvorhenne?
Avatar billede retaxes Nybegynder
11. oktober 2003 - 12:52 #2
er det bios kan du tage batteriet ud der sidder på bundkortet, det er på størrelse med en 2 krone.
Tag det ud i et minuts tid.
Start computeren og når du hører et bip trykker du et par gange på Delete tasten, så skulle biosmenuen komme frem og her kan du finde Load Default Setup eller Optimize Setup, Save&Exit, så genstarter computeren.
Avatar billede ekper Nybegynder
12. oktober 2003 - 11:04 #3
det er cmossen der er slettet,men herfra det punkt kan man ikke bruge de der 6 disketter til  xp ? ?
Avatar billede anoukim Nybegynder
12. oktober 2003 - 11:11 #4
CMOS indeholder udelukkende info vedr. den opsætning du har lavet i BIOS'en. Når du sletter CMOS, kommer du således tilbage til BIOS standard indstillinger.

Det er der ikke ret meget at gøre ved. Hvilke problemer er du stødt ind i, ved at slette den?
Avatar billede ekper Nybegynder
14. oktober 2003 - 11:17 #5
Måske er jeg ikke præcis nok forklaret-jeg ville se om det var muligt at bruge de 6 disketter til w xp home edition opstart!
  Vil det så sige at BIOS standard instilling svarer til " uden fabriksindstillinger " som jeg har erfaret også slettes i. f. til manualens forklaring !!
Avatar billede anoukim Nybegynder
14. oktober 2003 - 21:28 #6
Hvorfra ved du at du har slettet C-mos?
Og hvilke problemer har du oplevet i forbindelse med det?