Avatar billede futkid Nybegynder
02. januar 2001 - 23:16 Der er 16 kommentarer

Hvilken mikrofon er bedst?

Jeg vil købe en mikrofon til at indspille noget sang. Det er ikke vanvittigt prof ment, men må gerne lyde godt alligevel.
Musikken har jeg tænkt mig at brygge sammen i MusicMaker 6 eller E-Jay Dance.
Hvilken vil være smartest at give sig i kast med?
Avatar billede goody-goody Nybegynder
03. januar 2001 - 16:49 #1
Jeg har ikke vildt meget forstand på mics men prøv at vurdere markedet hos en af de bedste forhandlere.

som er http://www.musikhuset.dk

Direkte til mikrofonerne
http://www.musikhuset.dk/Shoppingsystem/produkter.asp?gruppe=Mikrofoner
Avatar billede msmows Nybegynder
04. januar 2001 - 00:20 #2
Lad være at købe for billigt, prøv en af AKG\'s modeller. Hvis du vil have den bedst mulige lyd så køb en løs mikrofonforforstærker (sikke et ord) og brug linieindgangen (line in).
Avatar billede dimonepigen Nybegynder
04. januar 2001 - 12:05 #3
Jeg syntes helt klart at du skal købe noget rigtig godt og så skal du
gi ma alle dine poæng!
Avatar billede dimonepigen Nybegynder
04. januar 2001 - 12:10 #4
hvis jeg var dig ville jeg allerførst checke på www.edbpriser.dk eller www.musikpriser.dk, godt nok er musikpriser ikke åbnet endu men som en klog man engang sagde:
man ska vajer tånmodij
Avatar billede dimonepigen Nybegynder
04. januar 2001 - 12:11 #5
tis
Avatar billede stormester Nybegynder
05. januar 2001 - 09:19 #6
Hej
Valg af en mikrofon kan være en svær opgave. For hvad skal den bruges til, og hvilket grej har man den skal tilkobles. jeg vil sige at hvis man ikke har en ekstern mixer/mikrofon forforsærker, så kan man ikke regne med at lave en optagelse i super hi-fi kvalitet. ;(
Har du denne mulighed vil mit mikrofontip til vokal, være en Shure BG5.1 kondensator mikrofon den koster ca. 1800 kr. (se www.mia.dk)
For de lidt mere hardcore lydfolk, kunne man også vælge en mikrofon fra Røde. (de kan købes hos DK bedste musikbutik nemlig www.newmusik.dk)
Håber du kan bruge tippet!
Avatar billede futkid Nybegynder
05. januar 2001 - 12:11 #7
OK, jeg har en Athlon 800 med soundblaster 128 live eller noget i den stil (et ok lydkort uden at være alt for prof) men ellers blot en ganske normal PC.

Hvad er den bedste løsning jeg kan få fat på? Hvis jeg vil ofre max. en tusse.
Avatar billede stormester Nybegynder
08. januar 2001 - 14:23 #8
Måske kan du finde en bruget Shure sm57 eller en Sm58. Tjek den blå avis på www.dba.dk
Avatar billede futkid Nybegynder
09. januar 2001 - 13:29 #9
Der er desværre overhovedet ingen mikrofoner i dba og selvfoelgelig slet ingen Shure...
Hmm, andre ideer?
Avatar billede goody-goody Nybegynder
09. januar 2001 - 17:31 #10
kunne du ikke bruge dem på musikhuset til noget?? Pris og kvalitet hænger sammen, find en til en pris som du synes er overkommelig, og så er jeg sikker på at dem de har på musikhuset er fornuftige.

Fordi du ikke har et prof lydkort og prof software vil man ikke kunne høre forskel på de små forskelligheder på mikrofonerne, hvis de koster det samme og er et nogenlunde mærke.

/Goody-Goody
Avatar billede futkid Nybegynder
09. januar 2001 - 22:38 #11
Joooo, men så køber jeg en mikrofon til 1000 kr og bagefter finder jeg ud af at jeg skulle have haft en mikrofonforforstærker, E-47-stik, diagonal flex port samt at den type mikrofon slet ikke virker i en computer, men kun i et keyboard..............
Jeg vil helst koebe mikrofonon i en computerforretning for der gaar jeg udfra at det ikke kun virker, men at der ogsaa er de rette drivere med osv. osv. osv.
Avatar billede msmows Nybegynder
10. januar 2001 - 03:20 #12
Der skal IKKE bruges drivere til en mikrofon. At købe en mikrofon i en computerbiks er det ringeste du kan gøre, køb den i en musikforretning (hvis du vil have kvalitet).
Avatar billede mosse Novice
10. januar 2001 - 14:30 #13
SM 58 eller en Electro-voice ( men så skal du ok bruge en 400-500,- mere).

Helt klart SM 58.
Avatar billede deurell Nybegynder
10. januar 2001 - 19:27 #14
Hel klart musikbutik!!!
Det største problem du kan få er at du skal købe noget ledning og en Jack-minijack converter, og det er jo højst en lille hund.
Avatar billede grav Nybegynder
14. januar 2001 - 01:24 #15
Ja for pokker, gå så ud og invester i en SM 58! Den er nok mere beregnet til live brug, men det lyder sgu kanon! :)
Avatar billede sita Nybegynder
17. januar 2001 - 14:20 #16
Jeg ville købe en SM 57 den er billigere og lige så god kvalitet. Ellers laver Sandberg også meget billige mikrofoner og de kan købes i mange computerforretninger.