Avatar billede buffi Nybegynder
02. januar 2001 - 23:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hakkende afspilning af lyd og media generelt!

Efter at have fået ny harddisk, som blev \"ghostet\" fra den gamle, vil min computer ikke afspille lyd (mp3) og media generelt. Når jeg kører direkte fra CD-rom er der ikke problemer. Men ved videoafspilning og mp3 afspilning hakker lyden. Der er som om man kan høre harddisken arbejde - der er værs når der den arbejder.
Harddisken er en IBM 45 GB/7200 rpm. Problemet er KUN under WIN2000. Jeg har dobbelt-boot og ved Win98 er der IKKE problemer.
Med min gamle harddisk var der ikke problemer.
Min lydkort er et SB 128 PCI - bundkortet er ASUS P2B-D.
Håber på hjælp fra landets eksperter...
Avatar billede ppstyle Nybegynder
03. januar 2001 - 03:23 #1
Problemet kan være forbundet med to ting :

1) Win2K er storforbruger at CPU kraft, så hvis din computer er under 300 megahertz er det nok forklaringen.

2) Det kan også være dårligt skrevet drivere under Win2K dem er der nemlig mange af ( dårlige altså ) eller oftes er de der slet ikke og et bedste bud på en driver må benyttes hvilket absolut ikke er optimalt.

Held og lykke med det...
Avatar billede ppstyle Nybegynder
03. januar 2001 - 03:24 #2
fik jeg nævnt linux, er et glimrende alternativ til ældre computere ( jeg kender i øvrigt ikke dit Motherboard ).
Avatar billede buffi Nybegynder
03. januar 2001 - 09:15 #3
Er det driveren til den nye harddisk, som kan være problematisk. Min gamle harddisk virkede jo fint med samme lydkort og tilhørende driver.
Jeg har i øvrigt 2 stk. 700 MHz PIII processorer og 512 Mb ram, så jeg går ikke ud fra, at jeg mangler processorkraft.
Mit motherboard er ASUS P2B-D.
Hvis I har yderligere kommentarer eller forslag vil jeg meget gerne høre fra jer.
På forhånd tak.
Avatar billede ppstyle Nybegynder
03. januar 2001 - 14:33 #4
eh, jeg skal lige forstå en ting : Da du havde den gamle disk installeret, var det så under Win2K også ?
Man må ellers sige det er noget af en monstermaskine du har, så det er ikke CPU du mangler.
Avatar billede buffi Nybegynder
03. januar 2001 - 16:55 #5
Den gamle disk var installeret med fuldstændig samme konfiguration. Jeg ghostede blot den nye harddisk fra den gamle og satte den nye i. Det fungerede perfekt, på nær problemerne med afspilning af media.