Avatar billede ladze Nybegynder
10. oktober 2003 - 23:37 Der er 4 kommentarer og
3 løsninger

Kan ikke finde drev efter partition

Goddag eksperter!
Jeg har delt mit drev op i 2 (partition) dele med henholdsvis 5 gb og 75 gb. Den med 5 gb skulle så naturligvis bruges til windows komponenter. Den anden til diverse. Det lod til at fungere men da jeg kom ind på windows for første gang og gik ind i "denne computer" kunne den kun finde det drev med 5 gb og kunne altså ikke finde det andet drev med de resterende 75 gb.

Hvad gør jeg for at finde det?
Avatar billede fromsej Praktikant
10. oktober 2003 - 23:56 #1
Højreklik på Denne computer=>Administrer=>Diskhåndtering.
Avatar billede clausgold Nybegynder
10. oktober 2003 - 23:57 #2
Højreklik på Denne Computer, vælg Administrer.Klik på Diskhåndtering og formater partitionen på de 75 GB.
Avatar billede c-holst Novice
10. oktober 2003 - 23:59 #3
har du brugt programmet fdisk til formålet for du her en guide, så du kan se om du har gjort det hele rigtigt, for som du selv antyder, er der noget der er gået galt. Hvis jeg går ud fra, at du sidder med en tom disk og intet der skal reddes, kan du jo prøve at starte forfra, med at slette alle partioner, og så genoprette 2 nye efterfølgende. husk at fdisk sletter alt
http://www.wintip.dk/guides/fdisk/
Avatar billede bgalfen Nybegynder
11. oktober 2003 - 11:38 #4
Skal det være ntfs eller fat32 når man formatere den med 75 GB????!!!!
Avatar billede fromsej Praktikant
11. oktober 2003 - 11:43 #5
bgalfen>>Det har ingen betydning, nogle vælger moderen, andre datteren.*S*
Selv sværger jeg til Fat32 for ikke at afskære min PC fra DOSvirusscan med F-Prot.
Avatar billede ladze Nybegynder
11. oktober 2003 - 15:38 #6
ok tak.. det virker nogenlunde nu.
Avatar billede c-holst Novice
12. oktober 2003 - 06:11 #7
jeg er lige nød til at vide, om du har accepteret mit svar fordi du brugte det?
hvad gjorde du? og er du tilfreds med nogenlunde?