Avatar billede pyromaniac Nybegynder
02. januar 2001 - 22:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Quake 3 i direct3D

Jeg har en Compaq Presario med et onboard grafikkort som ikke understøtter OpenGL.

Det er en rimelig PC, og jeg kunne godt tænke mig at sætte den op som en Quake 3 server men mit problem er at man ikke kan køre Quake 3 med Direct 3D - eller kan man ??
Avatar billede teknik Juniormester
02. januar 2001 - 23:02 #1
Nej - Quake3 kan kun køre på et system med Hardware håndteret 3D understøttelse...
Ikke i Direct 3D (software)...desværre

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
02. januar 2001 - 23:18 #2
..søgte længe efter \"dokumentation\", men det nærmeste jeg kom det var denne bemærkning fra en anden \"ekspert\"

Q: I can\'t seem to run any OpenGL programs on my Voodoo3 card (other than Quake games). What\'s wrong?
A: The problem is that 3Dfx doesn\'t give a rat\'s behind and that, despite what they tell you, their OpenGL driver is essentially nothing but a Q3A miniport. I\'ve tried dozens of OpenGL apps, screensavers and demos and few of them run properly, if at all, on the 3Dfx OpenGL ICD. You should e-mail them and complain LOUDLY. I don\'t expect we\'ll see a real OpenGL driver until there are more OpenGL-only games released.
Det er bemærkningen i sidste linie \"Open_GL-only games\"  jeg hæfter mig ved....

Avatar billede teknik Juniormester
02. januar 2001 - 23:27 #3
...der er måske en lille mulighed for at køre en \"Dedicated Server\" - uden et 3D-kort, men da jeg ikke kan teste det (har 3D kort i), så må du selv gøre forsøget

Her står alt hvad du altid har ønsket at vide om q3 server...undtagen det med 3D
http://www.3dgw.com/guides/q3a/#rcon
Avatar billede pyromaniac Nybegynder
02. januar 2001 - 23:39 #4
lukket
Avatar billede specialty Nybegynder
08. januar 2001 - 13:29 #5
Hej Pyromaniac!

Jeg har også en Compaq Presario maskine og jeg HAVDE netop samme problem. Men man kan faktisk godt køre Quake 3 uden OpenGL...

Prøv SciTech GLDirect. Et program som skulle kunne gøre at man kører OpenGL programmer på et ikke OpenGL grafikkort...

Du kan hente det her...

http://download.cnet.com/downloads/0-10045-100-903601.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-3.903601

Hvis linket ikke virker så gå ind på www.download.com og søg på \"opengl\"

Håber det kunne hjælpe dig...

/Specialty...