Avatar billede peter-randers Praktikant
10. oktober 2003 - 20:42 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Utility der forhindrer at iconer flytter sig ved ændring af opløs

Når jeg ændrer opløsning på skærmen flytter mine iconer sig. Det er jo helt normalt. Men jeg har tit behov for at ændre denne opløsning idet jeg underviser og skal tilslutte min pcer til en projector (der ikke understøtter min normale høje opløsning)

Når jeg er færdig med at undervise og sætter min skærm opløsning tilbage til normalen (1600X1200) er mine iconer (og der er mange) et stort rod.

Jeg bruger tit lang tid på at få dem trukket tilbage til hvor der var inden jeg ændrede opløsning.

Findes der ikke et lille utility der kan løse dette problem??

I håb om hjælp

/Peter
Avatar billede backside Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:44 #1
Har aldrig hørt om en sådan util., men hvad med at sorterer dem i dato orden, det er da let at gøre hver gang så.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:45 #2
jeg vil forslå at du placere dine ikoner oppe i venstre hjørne, da det er her de flyttes til når de ikke kan være på deres egen position.
Avatar billede znolfert Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:49 #3
Ellers den smarte/simple/lette/(kedelige) Fjern alle ikonerne fra skrivebordet og få dig en cool baggrund :)
Avatar billede dana Nybegynder
10. oktober 2003 - 21:32 #4
Det findes til Mac, så mon ikke også det findes til Windows?
http://www.macobserver.com/news/99/september/990930/restoredesktop.html
Avatar billede dana Nybegynder
10. oktober 2003 - 21:48 #5
ok, fandt den da lige.. :)
http://www.softwarium.com/rdwin.html
Avatar billede halifax Nybegynder
10. oktober 2003 - 23:09 #6
Gå på www.sillysot.com
og hent gratis programmet Iconoid

Det kan gemme icon positioner - og lave tekst under icopner transparant m.m.
Avatar billede peter-randers Praktikant
16. november 2003 - 20:37 #7
Tak for jeres mange forslag.

>> Dana her fandt jeg noget jeg kunne bruge
>> Halifax, det gjorde jeg også i dit forslag

Undskyld den lange ventetid, men jeg giver hermed point til jer begge 2