Avatar billede jlassen Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Langsom slukning af pc

Hej

Jeg har for 1 uge siden genindstallert windows på min pc, og siden da, har den været længe om at lukke ned, når jeg lukker den.
ALtså fra jeg klikker på: luk computeren går der ca 1 ½ minut til pc'en slukker.

Er der nogen der kan svare mig på hvad det skyldes?, og om jeg kan gøre noget ved det?

Med venlig hilsen

jlassen
Avatar billede znolfert Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:45 #1
Tjaaa. Det kunne i hvert fald nemt være et eller flere programmer computeren prøver at lukke inden computer slukker sig. Prøv at tjekke hvilke programmer der kører i baggrunden (CTRL+ALT+DEL), og evt. luk nogen af dem du er sikker på ikke bliver brugt til noget.
Avatar billede steffen2003 Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:47 #2
Hvis du kører windows XP kan det også være en driver der forstyrer. Undgå helst at indstallere drivere til windows XP, og lad istedet windows finde den bedst egnede driver
Avatar billede jlassen Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:49 #3
har lige prøvet det znolfert, men syntes ikke det hjælper
Avatar billede thesurfer Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:50 #4
windows xp er altid langsom om at lukke ned..
Avatar billede jlassen Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:50 #5
Jeg kører XP steffen2003, men har ladet den finde de bedste drivere
Avatar billede znolfert Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:53 #6
OK jlassen>> SÅ er der måske ikke noget at gøre. Jeg bruger også XP og den lukker også utrolig langsom ned, men jeg sys ik det gør så meget, men det er selvfølgelig en smagssag :)
Avatar billede jlassen Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:56 #7
nææ det gør skam heller ik så meget, men det er bare lidt underligt....men tak for hjælpen
Avatar billede znolfert Nybegynder
10. oktober 2003 - 20:58 #8
Min computer kommer nogen gange med sådan en lille boks, hvor der står at den lukker et program ned (kan ik huske navnet). Det kan være at din også gør dette. Prøv at vent og se til din computer er lukket helt ned, da denne boks kan have været poppet up inden at den lukker rigtigt ned. Boksen plejer at være MEGET langsom til at lukke programmet ned.
Avatar billede jlassen Nybegynder
10. oktober 2003 - 21:02 #9
den boks kommer nemlig ikke, jeg ved godt hvad det er for en du tænker på, men den er der ikke. Der sker bare ingenting i 1 ½ minut, og pludselig så lukker computeren ned. Men jeg kan godt bruge dcomputeren i det 1 ½ minut.
Avatar billede znolfert Nybegynder
10. oktober 2003 - 21:03 #10
Det lyder meget mærkeligt. Var det en helt ny installation af Windows, eller installerede du bare en ny version oven i den gamle?
Avatar billede jlassen Nybegynder
10. oktober 2003 - 21:04 #11
det var en helt ny version....jeg formaterede først.
Avatar billede buch73 Nybegynder
11. oktober 2003 - 14:28 #12
Det i skriver med at WIN XP altid er vild langsom om at lukke ned holder altså ingen steder!! Min XP PRO lukkede ned indenfor max 5 sekunder efter nyinstallert windows.
Så du skal ikke bare finde dig i at der går lang tid selvom det selvfølgelig ikke er så slemt som lang opstartstid.
Min blev for et par uger siden lidt langsom både ved start og lukning og som znolfert skriver er det som regel nogle programmer der kører som er årsagen.
Det kan være mange ting...virus, adware programmer som du ikke ved er der osv..
Jeg fandt denne hjemmeside og fjernede 4-5 programmer som slet ikke var til nogen gavn og det hjalp rigtig meget. http://answersthatwork.com og gå ind under task list programs.
Prøv dig bare frem men tag et systemgendannelsespunkt først så du altid kan gå tilbage.
Det lyder så bare underligt at det ikke hjalp at geninstallere men du har muligvis fået noget ned alligevel uden at vide det eller bare et specielt program som har noget unødvendigt som kører i baggrunden.
Avatar billede jlassen Nybegynder
11. oktober 2003 - 18:34 #13
okay det vil jeg prøve buch73
Avatar billede thesurfer Nybegynder
18. december 2003 - 04:03 #14
Dette spørgsmål mangler input.
Det kan f.eks. være at spørgeren mangler at acceptere/afvise svar/komme med feedback, eller af en svarer mangler at lægge et svar/komme med feedback.